×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
مرتضوی: منابع لازم برای توسعه آبادان و خرمشهر امسال پیش‌بینی خواهد شد

«سید صولت مرتضوی» روز دوشنبه درباره تصمیمات کارگروه طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر و آبادان به خبرنگاران گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور پس از بازدید نوروزی از مناطق شلمچه و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، تدوین طرح توسعه این دو شهرستان به حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهوری تفویض و جلسات کارشناسی آن در سطح استان انجام شد.

وی ادامه داد: ‌امروز برای بررسی فرایندها و نهایی کردن طرح‌ها در آبادان حضور یافتم تا با بررسی طرح‌های توسعه‌ای با حضور استاندار، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی منطقه به ویرایش نهایی برسیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در چند بخش دسته‌بندی شده‌اند که نخست، طرح‌هایی هستند که نیاز به منابع عمرانی دارند و اعتبارات لازم برای آنها از محل منابع عمومی و دیگر منابع دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های منطقه آزاد اروند و استانی تأمین می‌شوند تا طرح‌ها در یک بازه زمانی پنج ساله تکمیل شوند.

مرتضوی گفت: در حوزه اشتغال و مسکن نیز برای تأمین زمین و تسهیلات پیش‌بینی خواهد شد و برای اشتغال‌زایی که نیازمند سرمایه‌گذاری است، به دستگاه‌های مختلف اجرایی و حاکمیتی توصیه شده نسبت به سرمایه‌گذاری صنعت در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها مساعدت کنند و تسهیلات لازم هم برای اشتغال خُرد و کلان در جلسه عصر امروز بررسی خواهد شد تا با کمک بانک‌های عامل تسهیلات مورد نیاز پپیش‌بینی و پرداخت شود. در حوزه ازدواج جوانان هم تصمیمات خوبی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اتخاذ می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که مردم خرمشهر و آبادان چه زمانی می‌توانند شاهد نتایج مثبت تصمیمات این کارگروه شوند، گفت: به‌طور قطع ما طرح توسعه این دو شهرستان را طی چند هفته آینده تصویب و برای اجرا ابلاغ می کنیم و از همین امسال ان‌شاءلله منابع لازم پیش‌بینی و در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا مردم هرچه‌سریع‌تر شاهد برکات این مصوبات باشند.

معاون رئیس جمهور این را هم گفت که آخرین جلسه استانی کارگروه امروز برگزار شد و نهایتاً در جلسه دیگری با حضور استاندار و نمایندگان دستگاه‌های ملی این طرح‌ها را نهایی و در بازه زمانی کوتاه آن را برای تصویب به دولت ارسال خواهیم کرد.

خاطرنشان می‌شود نشست کارگروه طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر و آبادان در محل فرمانداری آبادان برگزار شد.

رئیس جمهور ٢٧ اسفند سال گذشته در سفر پروژه ای به استان خوزستان دستور داد تا «طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر وآبادان» تدوین شود؛ به همین منظور آیت‌الله رئیسی به معاون اجرایی خود مأموریت داد تا این طرح دنبال شود و بلافاصله پس از این حکم فروردین ماه نخستین کارگروه طرح توسعه خرمشهر و آبادان در تهران و دومین نشست آن هم در استان خوزستان برگزار شد.

مرتضوی هم چندی پیش در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده بود که این طرح مراحل پایانی تدوین را می‌گذارد و تا دو هفته آینده ابلاغ خواهدشد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.