×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
خوزستان در جایگاه دوم کشور از نظر تلفات برق قرار گرفت

دکتر سیدفرزاد حسینی افزود:پارسال در خوزستان ۶۱ مرد و ۱۴ زن بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی گفت:تعدادتلفات ناشی از برق گرفتگی در خوزستان نسبت به مدت مشابه سال پیش از قبل از آن که ۹۱ نفر (۷۶ مرد و ۱۵ زن ) بوده است ۱۸ درصد کاهش داشته است.

حسینی افزود: با وجود کاهش قابل توجه تلفات برق گرفتگی در خوزستان ، این آمار نسبت به سال گذشته در میان استان های کشور ، از نظر تعداد تلفات برق گرفتگی رتبه دوم را دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان در ادامه افزود:در سال گذشته، استان‌های تهران با ۱۲۵، خوزستان با ۷۵ و فارس با ۴۹ فوتی بیشترین و استان‌های چهارمحال و بختیاری با یک، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان هرکدام با ۶ ، قم و ایلام هر کدام با هفت فوتی کمترین آمار قربانیان برق گرفتگی را داشته‌اند.

حسینی با بیان اینکه بیشترین تلفات برق گرفتگی در تابستان و اوج مصرف برق است افزود براساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۰ بیشترین تعداد تلفات برق گرفتگی در خوزستان ،  تیرماه با ۱۵ فوتی گزارش شده است.

وی گفت:با شروع فصل گرم سال و راه اندازی دستگاه های سرمایشی و سرویس کولرها در فصل تابستان تعداد قربانیان ناشی از برق گرفتگی در جدول آماری پزشکی قانونی افزایش می‌یابد.

حسینی ازعموم شهروندان خوزستانی خواست با توجه به فرارسیدن روزهای گرم سال و راه اندازی وسایل سرمایشی، اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری وسایل سرمایشی و به طور کلی استفاده از وسایل برقی به کار گیرند تا با حوادث ناگوار رو به رو نشوند.

استان خوزستان از نظرمیزان مصرف برق ، رتبه دوم کشور را بعد از استان تهران دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.