×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در بخش‌هایی از متروپل حتی جوشکاری انجام نشده است / ناظران قصورها را اعلام نکرده بودند

کوروش حصیرباف در حاشیه بازدید کمیسیون شورای عالی استان‌ها از ساختمان متروپل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از حادثه متروپل قلب همه مردم ایران به درد آمد، اظهار کرد: قصور در حادثه متروپل، در حوزه اجرایی و فنی بوده است و در حین اجرا، نکات فنی رعایت نشده است.

وی افزود: سازه در اتصال تیر به ستون و اتصال سقف‌ها و همچنین کیفیت عمل‌آوری بتن دچار مشکل بوده است. در مراحل کار، دستگاه مشاور و یا ناظران این پروژه باید این کوتاهی و قصورها را اعلام می‌کردند که متاسفانه این چنین نشده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای عالی استان‌ها گفت: نباید اجازه داده می شد ساختمان در ۱۰ طبقه اجرایی شود. جوش‌هایی که در ستون‌ها استفاده شده استاندارد نبوده و تکیه‌گاه‌ها نیز ایراد داشته‌اند که همه این‌ها نشان‌دهنده این است که مسائل فنی در ساخت متروپل رعایت نشده است.

حصیرباف عنوان کرد: حین اجرای ساختمان، شهرداری و شورای اسلامی شهر و دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله مسکن و شهرسازی که وظیفه نظارت عالیه را داشتند باید بر مراحل ساخت این سازه نظارت می‌کردند و از ادامه کار غیر فنی ساختمان جلوگیری می‌کردند.

وی افزود: باید بررسی شود که این سازه، مجوز کمیسیون ماده ۵ برای ساخت طبقات اضافه را دریافت کرده یا این مورد نیز جزئی از تخلف بوده است. اگر تخلف بوده قانونا شهرداری باید مانع ساخت طبقات اضافه می‌شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای عالی استان‌ها گفت: بر اساس قانون، در این حجم کار باید تیرآهن‌های چنین ساختمانی در کارخانه تولید، برش‌کاری و آزمایش شود اما ظاهر ساختمان نشان می‌دهد که برای جوشکاری از مهارت‌های فنی استاندارد استفاده نشده است و حتی در بخش‌هایی نیز جوشکاری انجام نشده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.