×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسیدگی خارج از نوبت پرونده متروپل / تشکیل ستاد پیگیری امور حقوقی و قضایی در آبادان

صادق جعفری چنگی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ستاد پیگیری و رسیدگی به امور حقوقی و قضایی حادثه متروپل در آبادان، اظهار کرد: دادگستری استان خوزستان و شهرستان آبادان به منظور ارائه خدمات قضایی به زیان‌دیدگان حادثه متروپل مانند از جمله افرادی که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند و همچنین مصدومان و کسانی که دچار ضرر و زیان شده‌اند، در راستای اجرای مصوبه شورای تامین استان خوزستان، ستاد پیگیری و رسیدگی به امور حقوقی و قضایی حادثه متروپل را با همکاری دستگاه‌های دولتی دیگر در مرکز آمار منطقه آزاد اروند آبادان راه‌اندازی کرده‌اند.

وی افزود: پرداخت دیه از طریق شرکت‌های بیمه‌ای که ساختمان متروپل را پوشش داده‌اند به صورت خارج از نوبت توسط دادگستری و شورای حل اختلاف استان خوزستان، یکی از مهمترین اقداماتی است که در این ستاد انجام می‌شود.

جعفری چنگی عنوان کرد: جبران خسارات وارد شده و پرداخت غرامت به کارگرانی که در ساختمان متروپل مشغول به کار بودند و پیگیری بیکاری کارگرانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند از طریق اداره کار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی کانون وکلا و دادگستری خوزستان، نماینده‌ای به همراه نمایندگان بیمه طرف قرارداد ساختمان در محل ستاد پیگیری و رسیدگی به امور حقوقی و قضایی حادثه متروپل مستقر شده است و امور را پیگیری می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان گفت: از سوی دادگستری مرکز استان خوزستان نیز در خصوص ضبط اموال مقصران و مسببان حادثه اقدامات اولیه صورت گرفته و کار به صورت فوق‌العاده در حال دنبال شدن است.

جعفری چگنی بیان کرد: با توجه به تحقیقات مقدماتی انجام شده و در راستای برخورد با متخلفان حادثه متروپل و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای برخورد با این متخلفان، تاکنون ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند.

وی افزود: این افراد کسانی هستند که در حادثه متروپل کوتاهی و یا ترک فعل داشته‌اند و اکنون تحقیقات در خصوص میزان جرم این افراد ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان گفت: هیاتی از کارشناسان خبره و اساتید دانشگاه که کارشناسان رسمی دادگستری هستند برای تحقیقات این پرونده انتخاب شده‌اند و با مراجعه چندین باره به محل حادثه، اتفاقات را دنبال می‌کنند.

وی افزود: تمام جوانب توسط هفت نفر از کارشناسان بررسی خواهد شد و در اسرع وقت نظرات کارشناسی آن‌ها اعلام می‌شود.

جعفری چگنی گفت: چنانچه فرد یا افراد دیگری به عنوان متخلف در حادثه ریزش ساختمان متروپل شناسایی شوند، دستگیر می‌شوند و با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

وی بیان کرد: تمامی اموال و حساب‌های افراد مقصر در حادثه متروپل در راستای رسیدگی به پرونده، ضبط شده و در اختیار دادگستری قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان افزود: پرونده حادثه متروپل به صورت فوق‌العاده و در دادگستری مرکز استان خوزستان در ابعاد مختلف با انتخاب قاضی و شعبه ویژه و خارج از نوبت در حال رسیدگی است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.