×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پخت کامل غذاهای گوشتی از راه‌های پیشگیری بیماری آبله میمونی است

دکتر ماریا چراغی بیان کرد: استفاده از ماسک و واکسیناسیون (واکسن واکسینیا محافظت ایجاد می‌کند) ، پرهیز از تماس با لمس حیوان آلوده حتی مرده ، آمیزش جنسی ایمن‌تر و رعایت بهداشت فردی پس از تماس با افراد، حیوانات و وسایل آلوده از جمله دیگر روش‌های پیشگیری از این بیماری است.

وی افزود: آبله میمونی بیماری مشترک انسان و دام با دوره نهفتگی پنج تا ۱۰ روز برای تشخیص قطعی نیاز به پی.سی.آر دارد و علایم آن معمولا در مدت ۲ تا سه هفته از بین می رود.

چراغی ادامه داد: روش های انتقال این بیماری از طریق تماس نزدیک و طولانی با فرد بیمار، لمس زخم یا مایعات بدن فرد آلوده، خوردن گوشت آلوده، تماس نزدیک با حیوان بیمار، دست زدن به وسایل شخصی بیمار، گاز گرفته شدن توسط حیوان مبتلا و لوازم شخصی مانند حوله یا روتختی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: برای درمان بیماری آبله میمونی داروهای ضد ویروسی و درمان عفونت‌های ثانویه و درمان نگهدارنده تا برطرف شدن علایم بیماری کاربرد دارد؛ آبله میمونی خود محدود شونده است و معمولا درمان علامتی دارد.

علایم بیماری آبله میمونی همچون شبه آنفلوآنزا از جمله تب، سردرد، دردهای عضلانی و بثورات جلدی بروز کرده و غدد لنفاوی متورم می‌شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.