×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
افزایش قیمت برنج تولید خوزستان به دلیل نبود قیمت گذاری است

سعید حسینی نژاد روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص آخرین وضعیت کالاهای اساسی استان بیان کرد: به دنبال اقدامات حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان، وضعیت تولید کالاهای اساسی از جمله، مرغ، برنج، شکر و گوشت قرمز در خوزستان مطلوب است.

وی با اشاره به وضعیت تامین مرغ و شکر تولیدی در خوزستان افزود: اتحادیه مرغداران ضمن تعامل سازنده با اداره پشتیبانی امور دام نسبت به جوجه ریزی حداکثری اقدام کرده است تا شاهد افزایش تولید در این کالا باشیم؛ در خصوص تامین شکر نیز، این کالا باید در بازار به ۲ روش بسته بندی و فله توزیع شود تا مصرف کنندگان متناسب با میل خود اقدام به تهیه این کالا کنند.

حسینی نژاد بر بازرسی و رصد لحظه‌ای نانوایی ها و برخورد با متخلفان در این بخش توسط اعضای ستاد تنظیم بازار خوزستان تاکید کرد و گفت: توزیع خارج از شبکه آرد، پخت بدون کیفیت نان و کاهش ساعات پخت نان از جمله تخلفات نانوایی ها است که باید به طور جدی به این تخلفات رسیدگی شود.

وی بیان کرد: زمینه اجرای طرح دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی ها در حال انجام است و بانک سپه به عنوان بانک عامل در این بخش فعالیت دارد که در حال آماده سازی زیرساخت‌های لازم در این بخش است.

وی گفت: اجرای طرح تجهیر نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند کار بررسی دقیق و کارشناسی سرانه مصرف نان در خوزستان را تسهیل و بهتر می‌کند. توزیع آرد نیز باید متناسب با این سرانه مصرف صورت گیرد تا مردم در راستای تامین نان با سختی روبه رو نشوند.

قیمت برنج تولید خوزستان به دلایل مختلف از جمله کاهش کشت آن به دلیل خشکسالی و احتکار شلتوک از سوی برخی افراد بسیار افزایش یافته است.

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده قیمت هر کیسه برنج ۱۰ کیلوگرمی تولید داخل استان ۶ میلیون ریال است که پیش از این با قیمت هر کیسه حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسید.

بخشی از کشت شلتوک در خوزستان در حوضه آبریز کرخه است که به دلیل کاهش شدید آب، این کشت در سال زراعی جاری در این حوضه ممنوع شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.