×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۷۰میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارت متروپل پرداخت می‌شود

«علی بهادری جهرمی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه ناگوار ریزش ساختمان متروپل آبادان، گفت: دولت با جدیت هرگونه کوتاهی از هر مقام محلی در این فساد را پیگیری و با بانیان این فاجعه برخورد می کند.

وی افزود: از آنجا که زمان زیادی از صدور مجوز نمی گذرد، برخوردهای لازم اعمال می شود و به ویژه شهردار و اعضای شورای شهر وقت باید در این زمینه پاسخگو باشند.

سخنگوی دولت ادامه داد: امروز در هیأت دولت تصویب شد مبلغ ۷۰۰میلیارد ریال برای تأمین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز جهت جبران خسارت حادثه‌دیدگان از محل منابع مدیریت بحران پرداخت شود.

بهادری جهرمی در عین حال تأکید کرد که هزینه‌های خسارت‌دیدگان در این سانحه را باید مسببان آن پرداخت کنند که بعداً از محل فروش اموال آنها انجام خواهد شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت همچنین گفت که در جلسه امروز هیأت دولت با توجه به مشکلات مربوط به واگذاری واحدهای صنعتی اطراف تهران و لزوم ساماندهی آنها برای پیشگیری از بروز فاجعه مشابه متروپل برای کارگران این واحدها، آیین نامه واحدهای صنعتی حومه تهران به تصویب رسید.

بهادری جهرمی توضیح داد که این موضوع پیش از این در کارگروهی با حضور استاندار تهران و مسئولان وزارتخانه‌های صمت و نیرو بحث و بررسی شده بود.

وی با قدردانی از حضور ۶ روزه وزیر کشور در آبادان گفت که «دکتر وحیدی در این چند روز در وسط میدان ناظر و مجری روند کارها بوده تا بتوانیم این بحران را ان‌شاءلله هرچه‌سریع‌تر پشت‌سر بگذاریم.

سخنگوی دولت گفت: بانیان وضع موجود اینقدر مشکل پیش پای مردم و دولت گذاشته‌اند که هر روز چندین کار برای انجام وجود دارد.

بهادری جهرمی افزود: یکی از مسائل و معضلات وجود ساختمان‌هایی است که متأسفانه با نظارت‌های ضعیف و تخلفاتی که در شهرداری ها یا سازمان نظام مهندسی انجام شده، احداث شده‌اند و خطرآفرین هستند.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور در جلسه گذشته هیأت دولت با تأکید بر شناسایی این املاک و سازه‌ها به وزرای کشور و راه و شهرسازی مأموریت داد با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها، صاحبان آنها را مکلف به مقاوم سازی کنند تا شاهد بروز آسیب‌ها و رویدادهای مشابه نباشیم.

کاهش ریزگردها نیازمند همکاری کشورهای همسایه دارد

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره برنامه دولت برای حل معضل گرد و غبار، گفت: متأسفانه چند سالی است که گرد و غبار مهمان کشور ما شده و وزارت امور خارجه مأمور شد با کشورهایی که عامل اصلی‌ این ریزگردها هستند، رایزنی و همکاری‌های لازم را داشته باشد که موضوع در دست پیگیری است.

بهادری جهرمی ادامه داد: رئیس سازمان محیط زیست اخیراً سفری به عراق و سوریه داشت که منشاء اصلی ریزگردها هستند و توافقات خوبی با مقامات این دو کشور حاصل شده و قرار است این توافقات با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، نفت و جهاد پیگیری و اجرایی شوند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور هم در این خصوص با نخست وزیر عراق تلفنی صحبت و تأکید کرده کاهش ریزگردها نیازمند همکاری مشترک کشورهای همسایه است.

سخنگوی دولت با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت فروش نفت و عواید نفتی در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در جلسه هیأت دولت، گفت: فروش نفت نسبت به شرایط تحریمی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده و بازارهای جدید جهانی هم در حال توسعه است و از این حیث امید به پیشرفت روزافزون در کشور می رود.

بررسی مراحل نهایی آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون عمومی دولت

وی درباره تدوین آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان گفت: کمیسیون امور عمومی دولت در حال بررسی متن آیین نامه است و حتی در روزهای تعطیل هم در این باره تشکیل جلسه داده است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: برای دولت مهم است که آیین نامه رتبه‌بندی معلمان زودتر تصویب شود اما برای آن‌که همه معلمان عزیز از مزایایی که رتبه‌بندی برای نظام آموزشی در نظر گرفته بهره‌مند شوند، ضروری است آیین نامه با دقت تنظیم شود که بحمدالله مراحل نهایی بررسی را در کمیسیون می‌گذراند.

عادلانه‌سازی یارانه‌ها شکاف‌های اجماعی را کاهش می‌دهد

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگاری که مدعی شد اصلاحات اقتصادی دولت در شرایط تحریم و تورم منجر به افزایش شکاف اجتماعی شده و از او خواست راهکارهای دولت برای حل مشکل تحریم و تورم را توضیح دهد، گفت: دولت در حال عادلانه‌سازی یارانه‌ها یا مردمی‌سازی یارانه‌هاست و یارانه‌ها به‌جای این‌که به عده‌ای خاص یا به افرادی که رانت دارند اختصاص پیدا کند، به تمام مردم اختصاص پیدا کرده و قریب به ۸۰ میلیون جمعیت ما مستقیم یارانه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: کارشناسان زیادی درباره این طرح نظر داده‌اند و من ندیدم که تا الآن کارشناسی گفته باشد این طرح منجر به افزایش شکاف طبقاتی شده باشد.

بهادری جهرمی با بیان این‌که بر خلاف مطلب مطرح شده، این طرح منجر به کاهش شکاف طبقاتی می‌شود، اظهار داشت: این نظام پرداخت به کاهش شکاف طبقاتی کمک می‌کند و حتی کارشناسان منتقد اعتقاد دارند این طرح قدرت خرید دهک‌های پایین را افزایش می‌دهد و شکاف طبقاتی را پایین

می‌آورد؛ لذا با توزیع مردمی قدرت خرید افزایش یافته و این طرح دولت در راستای کاهش شکاف طبقاتی است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.