×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
دغدغه اصلی، کشف پیکرها است / برای تخریب متروپل منتظر نظر دادستان هستیم

مصطفی متدین در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مردم آبادان، اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء با توجه به وظایف اجتماعی که بر عهده دارد از اولین ساعات حادثه متروپل در منطقه حاضر شده و نیروی انسانی مجرب در زمینه مهندسی و ماشین‌آلات مناسب را در اختیار نیروهای امدادی قرار داده است.

وی افزود: برای آواربرداری بیشتر و دسترسی به جبهه‌های کاری در شرق متروپل، نقطه‌ای را برای رسیدن به متروپل شناسایی و با اجازه مالک، این منزل مسکونی  تخریب شد تا به ضلع شرقی دسترسی پیدا کنیم زیرا یک سری از پیکرها در این ضلع هستند. ماشین‌آلات مناسب در دو جبهه فعال هستند و ماشین‌آلات لازم را نیز در اختیار آتش‌نشانی در جبهه شمالی قرار داده‌ایم.

تدین عنوان کرد: سازه متروپل در دو نقطه شمالی و جنوب شرقی ناپایدار است و با این وجود که تمام متخصصان این ریسک را می‌دانند که حین آواربرداری ممکن است ساختمان ریزش کند، این ریسک را پذیرفته‌اند تا حداقل مقدار کمی از درد مردم آبادان کاهش یابد. حجم بسیار زیادی از آوار از این ضلع شرقی برداشته شده است؛ در این نقطه مغازه‌هایی بود که پیکر برخی شهروندان هم از این قسمت خارج شد.

وی ادامه داد: هنوز به آبی که در زیرزمین وجود دارد برخورد نکرده‌ایم و مانعی برای کار ایجاد نکرده اما سازه هنوز ناپایدار است و با همکاری سازمان نظام مهندسی خوزستان برای تقویت سازه ضلع شمالی اقداماتی انجام شده است.

تدین بیان کرد: بررسی‌های کامل سازه انجام شده و سه گروه نقشه‌برداری در بخش‌های غربی، شمالی و شرقی ساختمان رصد لحظه‌ای را انجام می دهند تا تغییرات سازه را کنترل کنند.

مدیرعامل هلدینگ مشاورین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: کوچک‌ترین تغییرات سازه نیز رصد شده است و تاکنون توانسته‌ایم به آواربرداری ادامه دهیم و تقریبا شاید تا دو تا سه روز دیگر عملیات آواربرداری برای کشف پیکرهای موجود به اتمام برسد.

تدین در پایان گفت: در کنار مردم آبادان هستیم. دغدغه اصلی ما آواربرداری مربوط به کشف پیکرها است و بعد از آن در خصوص تخریب مابقی سازه منتظر دستور دادستان هستیم که اگر از نظر کارشناسی اعلام شود که باید الزاماً تخریب شود، اقدامات لازم برای تخریب و آواربرداری با روش‌های ایمن و سریع انجام می‌شود تا شهر به حالت عادی برگردد و کسبه نیز به زندگی خود برسند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.