×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
استاندار خوزستان: تمام حساب‌های مالک متروپل در اختیار دادستان قرار گرفت

صادق خلیلیان در جمع خبرنگاران افزود: پرداخت خسارت به کسانی که در حادثه متروپل جان و مال خود را از دست دادند از اموال مالک ساختمان و بخشی نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت:در همین راستا تمامی حساب‌های مالی مالک ساختمان متروپل مسدود شده تا برای پرداخت به خسارت دیدگان تعیین تکلیف شود.

استاندار خوزستان گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد ساختمان متروپل توسط افراد خریداری شده که باید مورد تعیین تکلیف قرار بگیرند.

خلیلیان بیان کرد: همچنین تمامی اموال و املاک، مالک ساختمان متروپل نیز در اختیار دادستان قرار گرفت تا پس از بررسی میزان خسارات به خسارت دیدگان داده شود.

وی افزود: همچنین منازل و مغازه های اطراف این ساختمان که دچار خسارت شدند نیز مورد جبران خسارت قرار خواهند گرفت و همه حق و حقوق کارگرانی که در این پروژه و سایر پروژه‌های مالک ساختمان متروپل مشغول به کار بودند از محل حساب و اموال وی پرداخت خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: هم اکنون ۱۳ نفر از کسانی که بعنوان متهم در این حادثه معرفی شدند دستگیر و مورد بازجویی قرار دارند که در میان آنها سه شهردار، شهردار منطقه یک آبادان، ناظران ساختمان و نفراتی از نظام مهندسی جز دستگیر شدگان هستند.

وی گفت‌: همچنین برخی مقامات استان خوزستان که بین سال های ۹۵ تا نیمه اول ۱۴۰۰ در این پرونده نقش داشتند و حتی در افتتاحیه ساختمان حضور داشتند مورد تحقیق قرار گرفتند.

خلیلیان افزود: برای جلوگیری از فاجعه مجدد، تمامی ساختمان‌های دیگری که توسط هلدینگ عبدالباقی در استان خوزستان ساخته شده مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان دوشنبه پیش ریزش کرد و تا زمان انتشار این خبر که آواربرداری ادامه دارد، ۳۶ جسد از زیر آوار خارج شده است.

با گذشت ۹ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی نیروهای امدادی ادامه دارد و گفته شده نیروهای امدادی امروز توانسته اند به زیرزمین ساختمان متروپل برسند و ضلع شمالی زیرزمین را کاملا تخلیه کنند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.