×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مسئولین کنونی در خصوص حادثه متروپل چه اندازه مقصرند؟

در روزهای اخیر شاهد مصاحبه ها و سخنانی متفاوت توسط استاندار خوزستان و فرماندار آبادان بوده ایم که بویژه در شرایط کنونی و فضای حساس موجود از آنها در چنین کسوت و جایگاهی بعید به نظر می رسید.

استاندار اخیرا وعده داده که خسارات وارده به افراد و خانواده ها از محل املاک عبدالباقی پرداخت خواهد شد! این در حالی است که شهرداری آبادان هم در اجرای این پروژه شریک است و این مکان، یک پروژه مشارکتی است و در واقع شهرداری و عبدالباقی هر دو در آن سهیم بوده و هستند. این اظهارات استاندار آنهم در حالیکه هنوز رسیدگی قضایی به پرونده در مراحل اولیه است و حتی تاکنون هم مشخص و یا اعلام نشده که وضعیت بیمه ساختمان چگونه بوده است، جای تعجب دارد؟

از طرفی فرماندار آبادان هم بنابر برخی مصاحبه های منتشره از رسیدگی به اتهام برخی مقامات همچون استانداران گذشته خبر داده! در حالیکه این موضوع نیز یک مساله حقوقی و قضایی است و اظهار نظر درباره آن در صلاحیت فرماندار یک شهرستان نیست، بویژه فرماندار که خود در هنگام بروز حادثه و از چند ماه قبل در شهرستان مسئولیت داشته و باید در خصوص این مقطع مسئولیت پاسخگو باشد، در ثانی اگر فرماندار آبادان و یا استاندار کنونی معتقدند استانداران و سایر مقامات سیاسی سابق در ماجرای متروپل باید پاسخگو باشند چطور این قاعده شامل حال خود آنها نمی شود؟ مگر آقای عباسپور از دی ماه گذشته تا کنون فرماندار نیست؟ یا اینکه آقای خلیلیان از مهرماه سال قبل استاندار نبوده؟ مگر مجوز راه اندازی و افتتاح برخی املاک طبقات پایین از جمله کافه معروف مری در دی ماه ۱۴۰۰صادر نشده؟

از طرفی اخیرا سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور اعلام کرده است که “چند روز قبل از وقوع این سانحه و ریزش ساختمان و در اردیبهشت ماه گذشته هشدارهای لازم و تذکرات به مالک و شهرداری آبادان درباره خطرات این ساختمان داده شد اما باز هم توجهی نکردند”

خب در این مقطع زمانی که آقای خلیلیان و آقای عباسپور در استان مسئولیت داشته اند! و اینک باید پاسخگو باشند که چگونه در دوران تصدی آنها با وجود هشدار جدی سازمان نظام مهندسی باز هم پروژه به کار خود ادامه داده و این فاجعه به بار آمده است.

متاسفانه اظهارات منتشره بگونه ای است که می تواند این شائبه را در اذهان متبادر نماید که مبادا فرماندار و استاندار خدای ناکرده بجای پاسخگویی شفاف و روشن نسبت به این اظهارات سازمان نظام مهندسی، به عبارتی بدنبال فرافکنی باشند.

فرماندار آبادان در اولین روز بعد از واقعه تلخ متروپل، به یکباره خبر داد که همه مفقودان از زیر آوار خارج شده اند! و اخیرا رئیس صدا و سیما اظهارات این چنین را دلیل قطع برنامه های ویژه صدا و سیما درباره متروپل عنوان نموده است. همین یکی دو روز هم وی در حالیکه ۳۲ پیکر جانباختگان پیدا شده بود خبر از ۷ فرد دیگر داده که زیر آوار مانده اند در حالیکه تا امروز آمار جانباختگان احتمالی بنا بر آمار اعلامی به ۴۲ نفر می رسد و البته هنوز آواربرداری به پایان نرسیده است.

این آشفته گویی ها و کم دقتی ها از مقامات عالی استان و شهرستان بعید است و باید مراقبت لازم برای جلوگیری و پیشگیری از سوءاستفاده معاندان از برخی اظهارات مسئولان از این پس انجام شود. ضمن اینکه اگر این مطلب که بعضا گفته می شود که علت مرگ بعضی افراد خفگی بوده درست باشد، باید مدیریت بحران و مسئولین فعلی پاسخگو باشند.

حتما تصویر مدیرکل بحران استانداری با عصایش را در رسانه ها دیده اید، اما پاسخ این سوال که چرا فردی که از قضا نیروی وزارت کشور هم نیست با چنین وضع جسمی، با گذشته ۸ ماه از شروع بکار آقای خلیلیان همچنان بر مسند است؟

امیدواریم پاسخ های شفاف و روشنی به این پرسش ها و ابهامات داده شود و هورنیوز آمادگی اطلاع رسانی شفاف و انتشار پاسخ های دریافتی خواهد بود.

 

منبع: هورنیوز

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.