×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیت تخریب باقی مانده برج متروپل آبادان را بر عهده گرفت

شهاب صدیقی در حاشیه برگزاری نشست ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود:این مرحله (تخریب سازه باقی مانده) اهمیت بالایی دارد که در این خصوص قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیت تخریب فنی سازه را با درنظر گرفتن همه جوانب فنی آن برعهده گرفته است و هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است.

وی شروع زمان تخریب بخش باقی مانده ساختمان متروپل آبادان را منوط به پایان کامل آواربرداری ، خارج کردن اجساد و ایمن سازی محدوده سازه حادثه دیده اعلام کرد.

بازگشت به وضعیت عادی در محدوده حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان زمان بر است

صدیقی گفت:بازگشت به وضعیت عادی کسب و کار اصناف در محدوده حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه متروپل آبادان اندکی زمان بر است.

وی اظهار داشت:برای بازگشت به وضعیت عادی در محدوده حادثه ریزش ساختمان متروپل ، قرار است نشستی با حضور اصناف ، کسبه و اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان آبادان برگزار شود تا نحوه ازسرگیری فعالیت تجاری و بازرگانی خیابان امیرکبیر که مثابه قلب تجاری شهر بندری آبادان است مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت:هم اکنون از چهارراه خیابان امیرکبیر به سمت خیابان دبستان که محل تردد کامیون ها و فعالیت تجهیزات سنگین مکانیکی برای آواربرداری ساختمان متروپل است برای تردد عموم مردم بسته و خطرآفرین است ولی بخشی غربی خیابان امیرکبیر وضعیت تقریبا” عادی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه با بیان اینکه بازگشت به وضعیت عادی کسب و کار و فعالیت پزشکان در محدوده ساختمان متروپل آبادان از مطالبات و خواسته های به حق مردم است افزود: مدیریت کلان استان نیز روی این موضوع که پس از پایان عملیات آواربرداری و یافتن اجساد باقی مانده در همکف و طبقه زیرین ساختمان متروپل ، فعالیت تجاری کسبه از سرگرفته شود اصرار دارد و ما در مسیر حرکت می کنیم.

صدیقی افزود: فرماندار آبادان در خصوص بازگشت به وضعیت عادی فعالیت کسب و کار در محدوده ساختمان حادثه دی متروپل نیز مسئولیت دارد ولی مجموعه کارها و اقدام هایی که باید در این مرحله صورت گیرد طبق برنامه اولویت بندی شده جلو می رود تا به نقطه آرامش و وضعیت سفید برسیم.

بیرون کشیدن اجساد باقی مانده در بخش فروریخته ساختمان متروپل اولویت اصلی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: بیرون کشیدن اجساد باقی مانده در بخش فروریخته ساختمان فروریخته متروپل آبادان در اولویت اصلی گروه های امداد و نجات است و همه ما بر این موضوع متمرکز شده‌ایم تا خانواده های داغدیده اجساد عزیزانشان را تحویل بگیرند.

صدیقی افزود:پس از بیرون کشیدن بقیه پیکرهای جانباختگان ساختمان متروپل آبادان که هم اکنون در مرحله پایانی است ، روی تخریب باقی مانده طبقات ساختمان متروپل و چگونگی آن با درنظر گرفتن بروز کوچک ترین خطرات مترتب بر آن متمرکز خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه این گفت‌وگو یکی از دلایل کندی عملیات آواربرداری را با وجود گذشت هشت روز از این حادثه غمناک ، حساسیت این مرحله که خارج سازی اجساد از زیرآوار است بیان کرد و افزود: پس از پایان این مرحله که از ظرافت و حساسیت زیادی برخوردار است ، وارد مراحل بعدی خواهیم شد ولی در این مرحله همه جوانب کار با لحاظ کردن نظرات کارشناسان فنی و دستگاه های مسئول در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا ریزش بخشی از ساختمان متروپل آبادان ساعت ۱۲.۴۰روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ به علت رعایت نکردن استحکام سازه و لحاظ نکردن مسایل فنی ساختمان دچار ریزش شد و تاکنون ۳۲ تن از هموطنان در این حادثه تاسف بار جان باختند و ۳۷نفر مصدوم شدند.

تلاش برای یافتن اجساد احتمالی در بخش فروریخته ساختمان متروپل به صورت تمام وقت با حضور فعال گروه های امداد و نجات ادامه دارد.

بر اساس اعلام قطعی دانشگاه علوم علوم پزشکی آبادان ۳۸نفر در حادثه ریزش ساختمان متروپل مفقود شدند که تاکنون اجساد ۳۲تن از زیرآواربیرون کشیده شده که از در میان اجساد سه نفر مجهول الهویه هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.