×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استحکام ساختمان‌های شهر اهواز زیر سوال رفته است

عادل شیشه‌گری در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اهواز با تسلیت جان باختن شماری از هم‌استانی‌ها در حادثه متروپل، با اشاره به همراهی و همکاری شهروندان آبادانی در امدادرسانی اظهار کرد: در این حادثه تلخ، جلوه‌ای از زیبایی، نوع دوستی و محبت به نمایش گذاشته شد که جای تقدیر دارد.

وی افزود: همواره حوادثی مانند پلاسکو و متروپل در کمین هستند؛ تکرار این حوادث در تمام کشور به ویژه در نقاطی که مسائل و مشکلاتی در زمینه ساخت و ساز داشته‌اند دور از انتظار نیست.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: باید به عنوان متولیان امور شهر و بر اساس قوانین شوراها، در این زمینه اقدام کنیم. به دنبال راهکارهایی هستیم تا به صورت عملیاتی در زمینه جلوگیری از تکرار این حوادث گام برداریم بنابراین به منظور پیشگیری و مقابله با تکرار این حوادث با کسانی که درگیر ساخت و ساز هستند، نشست‌هایی خواهیم داشت تا به جمع‌بندی در این زمینه برسیم.

شیشه‌گری گفت: بعد از حادثه پلاسکو، در زمینه ایمنی و حریق در اهواز اقداماتی انجام شد به گونه‌ای که اکنون سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز می‌تواند لیست همه ساختمان‌های نا ایمن از نظر ایمنی و حریق را ارائه دهد اما حادثه متروپل فراتر از مساله حریق است به گونه‌ای که نه تنها بحث حریق، مهم و مطرح است بلکه استحکام و سازه ساختمان‌های موجود در شهر نیز زیر سوال رفته است.

وی افزود: باید با دستگاه‌های ذی‌ربط و دیگر متولیان نشست‌هایی داشته باشیم و در زمینه ساخت و ساز تصمیماتی گرفته شود تا در یک بازه زمانی مشخص، حوادث تلخ و ناگوار را به حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با تخلفات شهری به ویژه در حوزه ساخت و ساز تصریح کرد: در برخورد با تخلفات شهری و ساخت و ساز به ابزارها و حمایت‌های قانونی نیاز است و این موضوع تنها از دست یک ارگان برنمی‌آید؛ علاوه بر مسائل فنی، پشتوانه انتظامی و قانونی نیز نیاز است.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در حال حاضر پروژه‌های متعدد نیمه کاره در شهر اهواز وجود دارد که سالیان سال متوقف هستند و شرایط نا ایمنی ایجاد کرده‌اند؛ برای اجرای این پروژه‌ها گودهای چند متری در کنار معابر ایجاد شده و هر آن ممکن است دچار ریزش شوند یا به ساختمان‌های مجاور صدماتی وارد کنند. جرثقیل‌های برجی متعددی نیز با چندین تن بار در سطح شهر وجود دارند. پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده بود و کار به مرحله قضایی رسیده است.

شیشه‌گری افزود: از استاندار و فرمانده انتظامی خوزستان می‌خواهم کلانتری ویژه کددار به منظور کمک به مدیریت شهری و شهرداری برای جلوگیری از بسیاری از موارد تخلفات شهری، راه‌اندازی شود.

وی گفت: از دستگاه قضایی خوزستان نیز می‌خواهیم که رسیدگی به امور مربوط به مسائل شهری و ساخت و ساز را تسریع کند زیرا ممکن است با از دست دادن زمان، صدمات مادی و معنوی به شهروندان وارد شود بنابراین باید شعبه ویژه‌ای برای پرونده‌های شهرداری راه‌اندازی شود تا در این شعبه، پرونده‌های مربوط با اصول ایمنی مطرح و آراء صادر شوند و بر اساس این آراء سیستم مدیریت شهری اقدامات را انجام دهد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.