×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
روند آواربرداری در متروپل کُند نیست

پیرحسین کولیوند در تشریح جزییات نحوه اجرای عملیات جستجو در ساختمان متروپل آبادان، گفت: عملیات جستجو با ریسک بالا و رعایت نکات ایمنی در حال انجام است و امدادرسانی با تمام توان همچنان ادامه دارد و همه گروه‌ها اعم از هلال‌احمر، آتش‌نشانی و گروه‌های جهادی درحال فعالیت هستند و قطعا تا آخرین لحظه که امکان انجام عملیات وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمام هموطنان آبادانی تلاش می‌کنند در این زمینه کمک کرده و نقشی داشته باشند که قابل تقدیر است چه جوان‌هایی که در آواربرداری، جستجو و نجات مشارکت دارند و چه افرادی که با توزیع آب، غذا و برپایی موکب کمک می‌کنند.

کولیوند در مورد پیشنهاد برخی برای استفاده از سگ‌های خانگی در عملیات جستجو و نجات، تصریح کرد: تیم‌های هلال احمر تخصصی بوده و به طور کامل آموزش دیده‌اند کما اینکه سه ماه گذشته این تیم‌ها در استان خوزستان مجدد تحت آموزش نهایی قرار گرفتند و هیچ تیمی قوی‌تر از آنها نیست بنابراین ما نمی‌توانیم در این زمینه از سایر تیم‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی در آبادان واقعا بی‌نظیر است که جا دارد از آنها قدردانی کنیم همچنین باید خداقوت ویژه به نیروهای امدادی بگوییم که در این هوای گرم و شرایط سخت، جان خود را به خطر انداخته‌اند تا این عملیات به سرعت پیش برود.

روند آواربرداری در متروپل کُند نیست

کولیوند در رابطه با ابراز نارضایتی تعدادی از افراد از کُند بودن عملیات آواربرداری و نجات، گفت: این نظر مردم داغدار است که حق هم دارند اما با توجه به تجربه حوادثی همچون ساختمان پلاسکو با قاطعیت می‌توان گفت که روند این عملیات کُند نبوده و برعکس از سرعت بالاتری هم برخوردار است کما اینکه تعداد مصدومان و فوتی‌هایی که از زیر آوار خارج کرده‌ایم بیانگر این مهم است و اگر موانع و محدودیت‌هایی در این عملیات نداشتیم، می‌توانستیم با سرعت بیشتری هم پیش برویم.

وی با بیان اینکه این حادثه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نمی‌توان به راحتی قضاوت کرد، با اشاره به موانع موجود در مسیر اجرای این عملیات، عنوان کرد: اولین تهدید همین ساختمان است که هر لحظه ممکن است مجدد فرو بریزد که در این صورت فاجعه به بار خواهد آمد چرا که تمام تیم‌های امدادی زیر آوار می‌روند، از سوی دیگر برخی اوقات ازدحام جمعیت مانعی در مسیر استفاده از تجهیزات و ادوات شده و تلاش برای تخلیه این منطقه باعث اتلاف وقت می‌شود.

بر اساس اعلام خانه ملت، رییس جمعیت  هلال احمر، تاکید کرد: هم‌اکنون اجرای این عملیات دستی نبوده و بیشتر از طریق تجهیزات انجام می‌شود که در این زمینه هیچ کمبودی هم وجود ندارد ضمن اینکه ما تا آخرین لحظه در کنار مردم آبادان خواهیم ماند و در غم آنها نیز شریک هستیم و تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا عملیات با سرعت بیشتری پیش برود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.