×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دست یابی به علل ریزش ساختمان متروپل محور اصلی تیم حقیقت یاب است

محمدحسن نامی در هشتمین روز از حادثه ریزش برج متروپل آبادان افزود:هرچند تاکنون دلایل زیادی در خصوص ریزش ساختمان متروپل مطرح شده است ولی آنچه مسلم و قطعی است فقدان استحکام لازم سازه های اصلی با توجه به حجم و سنگینی ساختمان ۱۱ طبقه متروپل است.

وی گفت: بررسی علل ریزش ساختمان متروپل توسط برخی دستگاههای مختلف از جمله نهاد ریاست جمهوری نیز انجام می شود تا به قطعیت برسیم.

وی گفت:بعد از پایان عملیات آواربرداری ، کار بررسی علل و عوامل ریزش ساختمان متروپل شروع خواهد شد و به طور قطع با کسانی که به هر عنوان در ساخت و ساز این ساختمان به نحوی مشارکت داشته اند و قصور آنان محرز شده باشد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نامی گفت: در این خصوص دستگاه قضایی ورود خواهد کرد.

آواربرداری وارد مرحله تازه ای شده است

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات آواربرداری هم اکنون وارد مرحله تازه و حساسی شده است به همین دلیل کار با ظرافت و حساسیت بالایی در حال انجام است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات آواربرداری با کندی ولی با دقت انجام می شود تا امکان دسترسی به اجساد احتمالی فراهم شود.

وی با رد مقایسه حادثه ساختمان پلاسکو تهران با متروپل آبادان گفت: دلایل ریزش این ۲ ساختمان و حساسیت های آن کاملا” با هم متفاوت هستند وبه هیچ وجه نباید نگاه یکسان به این ۲ حادثه داشت.

نامی افزود: ساختمان پلاسکو تهران به یکباره فرو ریخت در حالی که ساختمان متروپل بخشی از آن فرو ریخته و بخش دیگر ساختمان ناایمن است و امکان ریزش آن وجود دارد از این رو آواربرداری به گونه ای صورت می گیرد تا سازه باقی مانده دچار ریزش نشود.

وی گفت: همه کسانی که از نزدیک عملیات آواربرداری را مشاهده می کنند از دلایل کندی کار قانع می‌شوند ولی برخی از دور قضاوت کرده و از کندی عملیات آواربرداری انتقاد می کنند که این درست نیست.

به گزارش ایرنا بخشی از ساختمان ۱۱طبقه متروپل آبادان ساعت ۱۲.۴۰ روز دوشنبه دوم خرداد دچار ریزش شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.