×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
معاون رئیس جمهور: عمده انتظار داغداران متروپل، مجازات مسببان حادثه است

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور روز یکشنبه ۸ خردادماه در حاشیه سفر به آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر به دیدار خانواده‌ جانباختگان حادثه متروپل رفتیم و پای درد و دل‌هایشان نشستیم تا پیگیری‌ لازم را در جهت تحقق خواسته‌های آن‌ها انجام دهیم.

وی عنوان کرد: بسیاری خانواده‌های حادثه‌دیدگان صبر و تحمل این مصیبت را نداشتند در این میان مادرانی بودند که همه خانواده خود اعم از همسر و فرزندان‌شان را از دست دادند و مشاهده این صحنه‌ها دردناک بود.

خزعلی در رابطه با فعال‌سازی گروه‌های مشاوره و روانشناسان برای تسکین آلام خانواده‌های داغدار بیان کرد: پس از برگزاری جلسه با گروه‌های مشاور و روانشناسان بنا شد تا پشتیبانی‌هایی را از نظر معنوی و روحی از این خانواده‌ها داشته باشند و ضمن تقسیم کار به صورت پیوسته با خانواده‌های حادثه‌دیدگان در ارتباط باشند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: در این جلسه بنا شد تا لیستی از نیازهای مادی و معنوی خانواده‌های حادثه نیز تهیه شود تا حمایت‌های لازم از آن‌ها به عمل آید.

وی با اشاره به رضایتمندی مصدومان حادثه از نوع خدمت‌رسانی درمانی در بیمارستان افزود: با توجه به تعداد کم مصدومان حادثه اما رضایتمندی از خدمات درمانی بیمارستان‌ در آن‌ها دیده می‌شد.

خزعلی در خصوص گلایه‌های مردم از سرعت آواربرداری ادامه داد: در روزهای ابتدایی ریزش متروپل به دلیل ناپایداری سازه، امکان ریزش مجدد و جلوگیری از فاجعه‌ای دیگر نیروها نمی‌توانستند خود را به سازه نزدیک کنند؛ مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا کار با جدیت بیشتری انجام شود و بتوانیم افراد مانده در زیر آوار را به خانواده‌هایشان برسانیم و آرامش را به آن‌ها بازگردانیم.

وی در رابطه با انتظارات خانواده‌های داغدار از دولت ابراز داشت: عمده‌ترین انتظار آن‌ها مجازات مسببان و دست‌اندرکاران این حادثه است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: با دستوری که از سوی وزارت کشور از جمله رئیس جمهور ابلاغ شد امیدواریم که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم و استحکام ساختمان‌ها مدنظر قرار گیرد.

خزعلی در پایان اظهار کرد: فضای خانواده‌های خوزستان را در این شرایط سخت غیرتمندانه، صمیمی و صبورانه دیدیم؛ این فضا تداعی کننده ۸ سال دفاع مقدس بود که با وجود همه دردها، رنج‌ها و مصائب و مشکلات آن دوران همان آبروداری و غرتمندی در رفتار مردم دیده می‌شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.