×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
نظام مهندسی باید بتواند در برابر تخلفات احتمالی شهرداری‌ها بایستد

غلامرضا شریعتی درباره درس هایی که باید از ریزش ساختمان متروپل گرفت، بیان کرد: اولین درسی که باید از وقوع این حادثه بگیریم این است که باید قواعد و الزاماتی که در حوزه ساخت و ساز در نظر گرفته شده است را جدی تلقی کنیم. تذکراتی که از سوی ناظران ساختمان داده می شود باید با جدیت دنبال شده تا اصول کار بر اساس استانداردهای فنی و مهندسی پیش رود.

وی در ادامه تصریح کرد: نکته بعدی این است که باید یک سامانه ای تعریف شود و در آن اصول فنی ساختمان هایی نظیر مجتمع های تجاری، برج ها، هتل ها و تمام اماکنی که جمعیت بالایی در آن رفت و آمد دارند به صورت کاملا شفاف اعلام گردد. از سوی دیگر مسئله بسیار حائز اهمیت، کنترل و نظارت بر اجرای دقیق قواعد و ضوابط فنی تعیین شده است.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه کوتاهی شهرداری آبادان و اقدام مالک ساختمان در افزایش تعداد طبقات، بار بیشتری به ساختمان متروپل تحمیل کرد و به عاملی برای ریزش این ساختمان تبدیل شد. از سوی دیگر نقش سازمان نظام مهندسی نیز قابل توجه است. اگر قواعد و نظاماتی برای کنترل و نظارت بر بحث ساخت و ساز پیش بینی می شود، باید اختیار لازم به مجموعه نظام مهندسی داده شود تا اگر شهرداری کوتاهی کرد این مجموعه بتواند در دادسرا و دستگاه قضایی طرح موضوع کرده و با جدیت از حقوق مردم دفاع کند.

شریعتی در پایان تاکید کرد: در بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان باید این موضوع پیش بینی شود که اگر شهرداری ها پذیرای تذکرات مهندسین ناظران ساختمانی نبودند این نهاد بتواند از حق مردم دفاع کرده و جلوی تخلف را بگیرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.