×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
حمام تاریخی ” نفت‌سفید” هفتکل مرمت اضطراری می‌شود

ابراهیم اسمی‌پور افزود: به‌مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، عبدالرحیم دمساز سرپرست فرمانداری شهرستان هفتکل، مجید شکراوی بخشدار رغیوه و اعضای شورا و دهیاری شهر نفت‌سفید، از مسجد و حمام تاریخی “نفت‌سفید” بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این بازدید، فرماندار شهرستان هفتکل در تماس تلفنی با احمدرضا حسینی‌بروجنی معاون میراث‌فرهنگی خوزستان، ضمن اشاره به ارزش و اهمیت حمام تاریخی هفتکل، خواستار رسیدگی ویژه به موضوع مرمت این گنج تاریخی شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هفتکل در توصیف این اثر تاریخی عنوان کرد: حمام نفت‌سفید از آثار بسیار ارزشمند و تاریخی شهرستان هفتکل و شهرنفت‌سفید است که در سال ۹۸ در فهرست آثار صنعتی ثبت‌ملی شد و به‌ لحاظ معماری خاص خود، نزد مردم منطقه و دوست‌داران میراث‌فرهنگی طرفداران زیادی دارد.

وی افزود: با همکاری و حمایت فرماندار، معاون میراث‌فرهنگی استان، اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان هفتکل و پیگیری اعضای شورا و دهیار نفت‌سفید، استعلامات لازم در خصوص بررسی وضعیت مالکیت بنا به عمل آمد و مقرر شد به‌زودی طرح مرمت حمام یادشده تهیه و در فهرست آثار اولویت‌دار به‌منظور مرمت اضطراری قرار گیرد.

حمام قدیمی شهر نفت سفید که قدمت آن به دوران قاجاریه می رسد، توسط مرحوم استاد معتمدی ساخته شده و به دو بخش حمام زنانه و مردانه تقسیم می شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.