×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
معاون استاندار خوزستان: آواربرداری اقتصادی نیازمند حمایت مردمی است

عبدالرضا صیفی عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری – روز دزفول در حسینیه ثاراله این شهرستان افزود: استاندار و وزیر کشور از ساعات ابتدای ریزش ساختمان  در آبادان به سر می‌برند که امیدواریم مسیر آواربرداری از ساختمان به جا مانده از دولت قبلی به نحو احسن و کمترین تلفات و کشته‌ها انجام شود.
وی با بیان اینکه آواربرداری دولت در حالت کلان از عملکرد گذشتگان در حال انجام است، ادامه داد: دولت در اقدامی شجاعانه طرح تغییر مسیر یارانه‌ها را اجرا کرد زیرا بخش زیادی از سود یارانه قبلا به جیب دلالان می‌رفت.

صیفی به اقدامات غلط گذشته اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت مردم شاهد تغییر اقتصادی و در آینده نزدیک شاهد برچیده شدن فقر از جامعه باشیم تا  مزایایی یارانه‌ها که دولت قبلا  هم پرداخت می.کرد به جیب مردم برود.
معاون استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنانش از فداکاری و شجاعت مردم دزفول در دفاع مقدس قدردانی کرد و ضمن گرامیداشت یاد شهدا افزود: امیدوارم پیرو راستین شهدا و ایثارگران باشیم.

مردم دزفول معادلات دنیا را به هم ریختند

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد شهدای استان و خلبانانی که در اصفهان به علت سقوط شهید شدند،  گفت: آیت اله قاضی اقدامات بی نظیری در دوران دفاع مقدس انجام دادند که باید در تابلویی زرین نوشته شوند.

سردار عبدالرضا حاجتی با بیان اینکه: افراد مدعی تقابل با  حضرت امام اکنون وجود ندارند، افزود: وجود مسوولان دزفولی در مسوولیت‌های ارشد کشوری نشانه تربیت آنها در مکتب خانه دزفول است و باید از مادران و پدران آنها قدردانی شود.

وی با بیان اینکه مادران دزفولی هنگام بمباران با حجاب می‌خوابیدند، ادامه داد: این‌ مادران فرزندانی شایسته تربیت کردند که معادلات دنیا را بر هم زده‌اند.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان دزفول را مولود آزادسازی بیت المقدس دانست و اظهارداشت: مردم دزفول موشک باران شدند ولی شهر را خالی نکردند لذا باید نوکری این مردم را کنیم.

وی با قدردانی از چاپ ۶۰ کتاب توسط مرکز و موزه دفاع مقدس دزفول بر لزوم تداوم نگارش کتاب از حماسه‌های مردم دزفول تاکید کرد و افزود: دزفول سرزمین مردان بزرگی است که معادلات دنیا را جابجا کردند.

۲ فیلم سینمایی درخصوص موشک باران ومقاومت مردم دزفول در حال ساخت است

فرماندار ویژه دزفول نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  و ایثارگران بیان کرد: به همت همه دستگاه‌ها و نهادها برنامه‌های چهارم خرداد به غیر از جشن‌های محله محور در راستای همدردی با مردم آبادان برگزار شدند.
علی فرهمندپور ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از مردم آبادان در حادثه ریزش ساختمان متروپل گفت: سال گذشته برنامه ریزی کردیم دزفول دیروز را به تصویر بکشیم که به همین منظور پیشکسوتان  و نخبگان این شهرستان دعوت شدند، امسال نیز توانمندی‌های دزفول امروز را به نمایش گذاشتیم.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ شرکت در دزفول فعال است که محصولات ۲۲ شرکت در نمایشگاه دستاوردهای دزفول به مدت هفت روز به نمایش گذاشته شد.
فرماندار ویژه دزفول برگزاری یادواره مادران و همسران شهدا، تولید بیش از ۲۰ نماهنگ و سرود، تولید و فیلمبرداری ۲ فیلم سینمایی درخصوص دفاع مقدس و موشک باران دزفول را از دیگر برنامه‌های امسال چهارم خرداد اعلام کرد.

زندگی عادی همزمان با بمباران در دزفول در جریان بود
امام جمعه دزفول نیز در این آیین با تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان در حادثه تلخ آبادان، برای مجرحان آرزوی شفای عاجل کرد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: بعد از ایمان در آیات مختلف، صبر و استقامت به انسان بشارت داده شده است که عزت دنیا و رستگاری آخرت را در پی دارد.
وی با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول، این روز را متعلق به کل ملت ایران دانست و افزود: هیچ رزمنده‌ای نبود که گذرش به دزفول بیفتد و پذیرایی مردم این شهر را از نزدیک نبیند.

امام جمعه دزفول گفت: دشمن تلاش کرد با هجمه  ناجوانمردانه خود به دزفول آن را خالی از سکنه و سپس تصرف کند و به اصطلاح گلوگاه خوزستان را بفشارد ولی مردم دزفول با استقامت و پایداری در شهر ماندند.
وی با بیان اینکه دزفول دفعات زیادی مورد هجمه دشمن قرار گرفت ولی مردم به زندگی عادی خود پرداختند، افزود: رزمندگان وقتی روحیه مردم دزفول را می‌دیدند انگیزه شان چند برابر می‌شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی به رشادت‌ها و رهبری آیت اله قاضی در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: این رشادت‌ها باید در چهارم خرداد بازخوانی ‌شوند و این گنج بزرگ به نسل آینده منتقل شود.

وی با اشاره به دفاع تمام قد مردم دزفول در برابر دشمن افزود: اگرچه تعداد زیادی از اعضای خانواده مردم دزفول شهید شدند و خانه‌های آنها خراب شد ولی خم به ابرو نیاوردند.

۱۹ هزار واحد مسکونی دزفول در دوران دفاع مقدس تخریب شد

امام جمعه دزفول به تخریب ۱۹ هزار واحد مسکونی و تجاری دزفول در طول هشت سال تحمیلی اشاره کرد و گفت: منازل تخریب شده  به دستور آیت اله قاضی سریع بازسازی و زندگی عادی از سرگرفته می‌شد.
وی روحیه استقامت مردم دزفول را بی‌نظیر دانست و افزود: بانوان دزفول با حجاب کامل استراحت می‌کردند تا هنگام بمباران و در صورت شهید شدن باحجاب باشند.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: روزانه چندین کامیون کلوچه‌های محلی دزفول پخت و به مناطق جنگی ارسال می‌شد؛ جوانان به جبهه می‌رفتند و در شهر
از رزمندگان پذیرایی می‌کردند که این روحیه مقاومت و ایستادگی اکنون هم باید در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، فرهنگی و علمی کنونی با روحیه جهادی حل خواهند شد، افزود: سپاه پاسداران در مناطق مختلف، مواضع دشمن را بمباران می‌کند و برای نخستین بار در تاریخ، شیطان بزرگ جرات عکس العمل ندارد.

اقتدار ایران در برابر دشمن نشات گرفته از فرهنگ مقاومت است

امام جمعه دزفول این موضوع را نشات گرفته از فرهنگ ایستادگی و روحیه جهاد و مقاومت دانست و اظهار داشت: سوم و چهارم خرداد بهانه ای است که این فرهنگ مقاومت بازخوانی و آسیب شناسی شود.

وی افزود: امید است قدرشناس فداکاری و ایثارگری شهدا و خانواده های آنها باشیم.

اجرای سرود و شعرخوانی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

به گزارش ایرنا، دزفول تنها شهر اشغال نشده ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرارگرفت اما هرگز تسلیم نشد.
اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول را در هم شکند .
به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.
همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.