×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
یک هزار و ۴۹۶ خوزستانی بر اثر گرد و غبار راهی بیمارستان شدند

دکتر عرفان مردانی بیان کرد: از این تعداد بیمار یک هزار و ۴۰۶ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۳۴ نفر در بخش های عادی بیمارستان های خوزستان بستری شدند.

وی افزود: همچنین بر اثر پدیده گرد و غبار ۵۶ نفر از مردم خوزستان در بخش های ویژه بیمارستان ها زیر مراقبت هستند.

مردانی گفت: در وضعیت بروز گرد و غبار از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست می‌شود توصیه‌های پزشکی را کاملا رعایت کرده و در حد امکان از منزل خارج نشوند.

سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۱ روز چهارشنبه، شاخص کیفی هوای شهرهای بهبهان را ۴۱۹ و مسجدسلیمان ۳۴۰ در شرایط خطرناک گزارش کرد. در همین زمان شاخص کیفی هوای شهرهای اندیمشک ۱۸۹، رامشیر ۱۵۷، شوش ۱۵۴و هندیجان ۱۶۲ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها؛ شاخص کیفی هوای شهرهای اهواز ۱۳۲، امیدیه ۱۳۶، بندر امام خمینی(ره) ۱۳۶، شادگان ۱۰۳، شوشتر ۱۴۴ و ماهشهر ۱۲۹  ناسالم برای گروه‌های حساس؛ و شاخص کیفی هوای شهرهای آبادان ۹۱، حمیدیه ۹۴، سوسنگرد ۸۷ در شرایط قابل قبول (سالم) بوده است. همچنین ایستگاه‌های پایش شهرهای ایذه، دزفول، خرمشهر، رامهرمز، کارون و گتوند داده‌ای برای نمایش نداشتند.

گرد و غبار شدید که از عصر دوشنبه از کانون‌های کشور عراق وارد خوزستان شده تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به دنبال داشت.

بیشترین غلظت گرد و غبار در سه روز اخیر در حمیدیه در ساعت ۲۰ روز دوشنبه با ۱۰ هزار، اهواز با هفت هزار و ۱۴۳، شادگان با هشت هزار و ۳۳۵ و شوشتر با پنج هزار میکروگرم برمترمکعب ثبت شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.