×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نماینده مردم اهواز: ریزگردها نباید باعث تحمیل هزینه‌های درمانی به مردم خوزستان شود

سید کریم حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه در زمینه بروز پدیده ریزگردها با منشا داخلی و خارجی در دستور کار ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار قرار گرفته است اظهارکرد: این در حالی است که  همزمان باید از تحمیل هزینه‌های درمانی به مردم در معرض این پدیده نیز جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه چهارمین نشست ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار امروز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور و نمایندگان ۱۲ وزارتخانه برگزار شد ادامه‌داد: در این نشست از نماینده وزارت بهداشت و درمان خواسته شد تا موضوع درمان رایگان مردم در معرض گرد و غبار که به مراکز درمانی مراجعه می کنند را با جدیت پیگیری و نتیجه آن را هرچه سریعتر اعلام کند.

نهال کاری در کانون ریزگردها ناقص و یا تخریب شده است

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین به بررسی وضعیت کانون ریزگردها در خوزستان اشاره‌کرد و گفت: این بررسی‌ها نشان می‌دهد، بخشی از پروژه‌ها در کانون ریزگردها ناقص انجام شده است که رسیدگی به آنها نیازمند حقابه پایدار و منابع اعتباری است.

حسینی اضافه‌کرد: علاوه بر این، بخشی از نهال کاری‌های انجام شده به دلیل عدم آبیاری دچار تخریب شده اند که وضعیت نگران کننده‌ای را به وجود آورده است.

وی افزود: در همین راستا، وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان باید در خصوص حقابه کانون ریزگردها برنامه اجرایی و عملیاتی ارائه دهند.

حسینی اضافه‌کرد: همچنین سازمان منابع طبیعی کشور باید برای کاهش سطح فعلی کانون ریزگردها در استان، برنامه کاری ویژه‌ای ارائه کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی از تشکیل ۲ کارگروه کارشناسی ویژه بررسی وضعیت کانون داخلی ریزگردها و همچنین عوامل خارجی بروز این پدیده  تشکیل شده است گفت: در اولین اقدام، اولین کارگروه برای بررسی میدانی کانون ریزگردها در خردادماه جاری به استان خوزستان اعزام می‌شود.

وی افزود: کارگروه دوم نیز قرار است طی هفته‌های آینده موضوع رسیدگی به پدیده ریزگردها با منشاء خارجی را از طریق مقامات کشورهای ترکیه، عراق و سوریه مورد پیگیری قرار دهد.

حسینی همچنین به پیش بینی سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای مهار پدیده ریزگردها در کشور  اشاره کرد و گفت: علاوه بر این نیز مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کشور پیش‌بینی شده است.

عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس تصریح کرد: از ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار خواسته شد تا نسبت به تعیین سهم خوزستان از این منابع مالی اقدام کند.

 

غلظت گرد و غبار در حمیدیه در ساعت ۲۰ دیروز به ۱۰ هزار، در اهواز به هفت هزار و ۱۴۳، در شادگان به هشت هزار و ۳۳۵  و شوشتر به پنج هزار میکروگرم برمترمکعب رسید.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.