×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کمبود ۱۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش خوزستان

مسعود حمیدی نژاد در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری دراهواز بیان کرد: ضروری است برای سال‌های آینده میزان ورودی دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهیم تا وضعیت نیرو در آموزش و پرورش استان بهبود یابد.

وی ادامه داد: در اواخر امسال که مدارس حضوری شد متوجه شدیم که کرونا چقدر به تحصیل دانش آموزان آسیب وارد کرده است؛آموزش در بستر مجازی و آموزش‌ پرورشی در دوران کرونا بسیار تضعیف شد.

وی گفت: دانش آموزان زیادی در دوران کرونا بازمانده از تحصیل شدند که باید فکری به حال آنها شود تا بیسوادی گسترش نیابد.

حمیدی نژاد با بیان اینکه توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش خوزستان است بیان کرد: اگر از ظرفیت برخی ادارات و کارخانجات استفاده کنیم می‌توانیم دانش آموزان با مهارت  آموزش دهیم که آینده‌ای در بازار کار خواهند داشت.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی که گریبانگیر برخی مدارس خوزستان است افزود: پارسال خیران مدرسه ساز خوزستان با کمک سه هزار میلیارد ریالی که برای ساخت مدرسه پرداخت کردند رتبه نخست کشور را در مدرسه سازی  کسب کردند، با این وجود خواستار کمک خیران برای ساخت و استحکام سازی برخی مدارس هستیم.

وی گفت: تعدادی از مدارس خوزستان عمر بالای ۵۰ سال دارند که بسیار خطرآفرین هستند.

ضرورت ساخت هنرستان‌های وابسته در خوزستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: هنرستان های وابسته از سوی شرکت‌ها و کارخانه ها راه اندازی می‌شوند و آموزش‌ها و مهارت‌های مربوط به همان صنعت را به دانش آموز ارایه می‌دهند تا در آینده نیروی کار مورد نیاز خود را از همین هنرستان‌ها تامین کنند.

حمیدی نژاد با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این هنرستان‌ها در استان صنعتی خوزستان بیان کرد: شاخص پوشش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشور ۳۷ درصد است که این رقم در خوزستان ۳۵ درصد است و باید با توسعه هنرستان‌ها به این میانگین برسیم.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی هنرستان‌های کشاورزی در خوزستان افزود: خوزستان یکی از قطب های کشاورزی کشور است و راه‌اندازی چنین هنرستان‌هایی نیاز استان است تا نیروهای ماهر را در این بخش پرورش دهد؛ متاسفانه هنرستان کشاورزی ویژه بانوان در خوزستان وجود ندارد.

وی افزود: از دیگر هنرستان‌هایی که به آن بسیار نیاز داریم آموزش مهارت بهیاری است که نیازاست اینگونه هنرستان‌ها در خوزستان راه‌اندازی شوند.

حمیدی نژاد ادامه داد: شعار آموزش و پرورش خوزستان این است که “در تابستان مدارس تعطیل نیست”، هر چند با مشکلات زیادی به دلیل وضعیت نامناسب آب و هوایی در خوزستان روبه‌رو خواهیم شد اما لازم است برای دانش آموزانی که به دلیل آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا دچار افت تحصیلی شدند کلاس جبرانی برگزار شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: یکی از بحث هایی که در حال پیگیری آن هستیم “هر مدرسه یک مهارت است”، باید بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که دانش‌آموزان در دوره تحصیل خود در مدرسه مهارت آموزند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.