×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
توده جدید گرد و غبار با منشا سه کشور خارجی در راه خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان در این باره گفت: هم اکنون توده گرد و غبار در مرز سوریه و عراق تشکیل شده است که جهت احتمالی آن به سمت جنوب و شمال عربستان است.

محمد سبزه زاری افزود: اواخر وقت روز یکشنبه و در روز دوشنبه آتی شرایط برای برخاستن گرد و غبار غلیظ با منشا کشورهای عراق، سوریه و اردن مهیا است و احتمالا ابتدا این توده گرد و غبار از بعدازظهر روز دوشنبه مناطق غربی خوزستان را تحت تاثیر خود قرار داده و سپس تا اواخر وقت و روز سه‌شنبه کل استان را متاثر از خود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه غلظت احتمالی این توده بسیار زیاد خواهد بود ادامه داد: متاسفانه شرایط منطقه به گونه‌ای شده که هر روز باید انتظار برخاستن توده گرد و غبار را داشته باشیم.

وی گفت: این توده گرد و غبار علاوه بر خوزستان استان‌های غربی کشور مانند کردستان، کرمانشاه، ایلام و سپس استان‌های مرکزی و تهران را در بر خواهد گرفت.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز شنبه ورود توده جدید گرد و غبار ، شاخص کیفی هوای شهرهای آبادان، اهواز و شادگان در خوزستان را بار دیگر در شرایط خطرناک قرار داد.

سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۹ روز شنبه شاخص کیفی هوای آبادان را ۴۹۴، اهواز ۳۹۲ و شادگان ۴۴۰ در شرایط خطرناک اعلام کرد.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد. همچنین به دلیل تداوم گرد و غبار ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات درنظر گرفت.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گرد و غبار با ماندگاری بالا روبه رو شده که هواشناسی، منشاء بیشتر آنها را کشورهای عراق و سوریه اعلام کرده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.