×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجرای ۴۰۰ برنامه در سطح خوزستان به مناسب سوم و چهارم خرداد /رونمایی از پوستر جشنواره رسانه ای ابوذر

سردار حسن شاهوارپور روز شنبه۳۱اردیبهشت درنشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون سوم و چهارم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت مردم دزفول اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر در عملیاتی تحت عنوان بیت‌المقدس، ۱۰ اردیبشهت ۶۱ با همت رزمندگان اسلام آغاز شد و بعد از ۲۳ شبانه‌روز تلاش، در نهایت در سوم خرداد ۶۱ این شهر به دست رزمندگان فتح شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: در آن زمان منطقه‌ای به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در اشغال متجاوزان بود و دشمن ۱۹ ماه در این منطقه حضور داشت و برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان اقدام به ساخت خاکریزها، سنگرها و میدان‌های مین گسترده کرده بود تا رزمندگان نتوانند خرمشهر را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه با عنایت خداوند متعال و وحدت و یکدلی ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی و مردمی که پشتیبان رزمندگان بودند، توانستیم این حماسه بزرگ را رقم بزنیم و دشمن را شکست دهیم اضافه کرد: تمام کشورهای منطقه و فرامنطقه به لحاظ مالی، تجهیزاتی و سلاح از صدام حمایت می‌کردند ولی رزمندگان ما با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و هدایت‌های امام (ره) توانستند خرمشهر را به آغوش میهن اسلامی برگردانند.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه مردم خوزستان تعلق خاطر ویژه‌ای به جای‌جای استان به خصوص خرمشهر دارند اذعان کرد: امروز مردم دلاور و همیشه در صحنه خرمشهر با آرامش و آسایش در این شهر حضور دارند البته با مشکلات و نارسایی‌هایی نیز مواجه هستند و هنوز بخشی از زخم‌هایی که از زمان جنگ بر پیکره خرمشهر وارد شده باقی مانده که این ضعف‌ها و مشکلات با برنامه‌ریزی مناسب دولت و تامین منابع برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به حملات دشمن بعثی به دزفول نیز عنوان کرد: دزفول ۲ هزار و ۶۰۰ شهید را تقدیم کرده و لشکر هفت ولی‌عصر (عج) از دل مردم به وجود آمد؛ دزفول مرکز ثقل خوزستان در شمال استان بود و دشمن اعتقاد داشت اگر این شهرستان را تصرف کند به راحتی می‌تواند سایر نقاط استان را نیز به اشغال خود دربیاورد.

فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان از پیش‌بینی ۴۰۰ برنامه در سطح استان به مناسب سوم و چهارم خرداد توسط پایگاه‌های بسیج، نواحی مقاومت و سپاه ولی‌عصر (عج) در سه سطح استانی، شهرستانی و پایگاه‌های مقاومت خبر داد و ابراز کرد: شعار این ایام «ما مقاوم هستیم» نامگذاری شده که برنامه‌های مختلفی در راستای تحقق این شعار دنبال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌‎های این ایام رزمایش «الی بیت‌المقدس» بود که طی ۲ روز گذشته با حضور ۶۰ گردان در سراسر استان برگزار شد که بسیار پرشور بود و نتایج خوبی هم به دنبال داشت.

سردار شاهوارپور همچنین از برگزاری تجمع جهادگران سراسر کشور در خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: این تجمع در (۲ تا ۴ خرداد) با حضور مسئولان کشوری و لشکری و جهادگران کشور برگزار و برنامه‌های متنوعی همچون کارگاه‌های توجیحی و برنامه‌هایی که باید در طول سال کنند، اجرا می‌شود.

وی تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به ویژه فاتحان خرمشهر، تجمع فرماندهان گردان‌های زمان جنگ در تهران، جشن آزادسازی خرمشهر به مدت ۲ روز در خرمشهر، اجرای سرود سلام فرمانده در خرمشهر و دزفول، اعزام اکیپ‌هیا پزشکی به مناطق محروم به ویژه خرمشهر و دزفول، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از آنها، توزیع هشت هزار بسته معیشتی میان نیازمندان و … را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

فرمانده سپاه حضورت ولی‌عصر (عج) خوزستان بیان کرد: تشییع پیکر ۲ شهید جاویدالاثر دوران دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی فجر اهواز در روز چهارم خرداد، برگزاری مسابقات ورزشی در رده‌های مختلف بسیج و پایگاه‌های مقاومت، راه‌اندازی ایستگاه سیار توزیع ماسک توسط بسیج جامعه پزشکی، آزادی زندانیان معسر و مشاوره حقوقی رایگان توسط بسیح حقوقدانان، برگزاری شب شعر توسط بسیج فرهنگیان، میز خدمت و … از دیگر برنامه‌های آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.