×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تجارت با کشور عمان از طریق خوزستان توسعه یابد

شهلا عموری با اشاره به سفر رئیس جمهور در روزهای آتی به کشور عمان، اظهار کرد: فرصت مذاکرات میان مقامات دو کشور ایران و عمان، زمان بسیار خوبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی میان دو کشور است و امیدواریم بتوانیم مبادلات تجاری و اقتصادی را با همکاری دو طرفه ارتقا دهیم.

وی افزود: دو کشور ایران و عمان وجوه فرهنگی مشابهی دارند که می‌توان از این ظرفیت برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک گرفت. در این زمینه نیاز است تا رایزنی‌های لازم برای گسترش مبادلات تجاری و تسهیل روابط اقتصادی انجام شود و سفر رئیس جمهور ایران به عمان می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه اقتصادی داشته باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بیان اینکه باید مبادلات تجاری ایران با کشور عمان از طریق استان خوزستان توسعه یابد، گفت: اختصاص پروازهای کارگو از فرودگاه اهواز به پایتخت کشور عمان و همچنین احیای خط کشتیرانی از خرمشهر به عمان می‌تواند از مهمترین مسایلی باشد که برای توسعه روابط تجاری میان ایران و عمان مورد توجه قرار گیرد.

عموری ادامه داد: کشور عمان متقاضی تولیدات داخلی کشور و به ویژه استان خوزستان در زمینه کشاورزی و صنعت است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برد تا تجار و بازرگانان ایرانی بتوانند به راحتی به این کشور صادرات داشته باشند و مراودات اقتصادی را با این کشور ارتقا دهند.

وی افزود: آنچه که در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد این است که به ‌منظور توسعه مبادلات تجاری و ارتقا سطح روابط اقتصادی، دولت‌های ایران و عمان باید بسته‌های حمایتی از بازرگانان را تدوین کنند تا بازرگانان در فضای آرام و بدون مشکل فعالیت کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی در تجارت میان ایران و عمان عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌هایی برای تسریع در جابجایی کالاهای صادراتی به خصوص در حوزه حمل و نقل دریایی مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه دو کشور ایران و عمان قرار بگیرد.

عموری در پایان با بیان این‌که ظرفیت‌های تجاری خوزستان در سفر رئیس جمهور ایران به عمان برای همکاری با فعالان اقتصادی ارایه می‌شود، گفت: امیدواریم در سفری که رئیس جمهور ایران در روزهای آینده به عمان خواهد داشت شاهد دستاوردهای اقتصادی بسیار خوبی برای تجار و بازرگانان باشیم و بتوانیم سطح روابط اقتصادی با عمان را ارتقا دهیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.