×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
موزه هفت تپه برای چهارمین سال پیاپی موزه برتر سال شد

احمدرضا حسینی بروجنی افزود: شانزدهمین دوره آیین داوری مسابقه موزه برتر کشور در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه‌ و گنجینه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره، شورای داوری، مجموعه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه را در گروه موزه‌های دولتی کوچک به عنوان موزه برتر در شاخص‌ نگهداری و حفاظت برگزید.

حسینی بروجنی گفت: در این مراسم که در محل موزه هنرهای معاصر تهران به همت ایکوم ایران برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث‌جهانی

چغازنبیل و هفت‌تپه و همکارانش در این پایگاه که اداره‌ موزه هفت‌تپه را برعهده دارند، گواهی موزه‌ برتر سال ۱۴۰۱ خورشیدی و ۲۰۲۲ میلادی به همراه جوایزی به ایشان اهدا شد.
عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه نیز درخصوص کسب این عنوان بیان کرد: پس از شروع تغییرات ساختاری و محتوایی موزه از سال ۹۶ خورشیدی،

موزه هفت‌تپه به سمت کسب بالاترین حد از استانداردهای فنی و تفسیری رفت و در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز جوایزی را به عنوان موزه برتر کشور کسب کرده بود.

وی افزود: اما کسب مجدد این جایزه، گواه آن است که این موزه در مسیر ارتقا و استانداردسازی قرار گرفته است و به کمک دست‌اندرکاران مسیر ترقی را به عنوان قطب علمی‌پژوهشی در حوزه‌

دوران ایلامیان و ساکنان قدیمی‌تر خوزستان می‌پیماید.

وی ضمن قدردانی از زحمات همکارانش در ارتقای موزه و همه کسانی که به این مجموعه توجه دارند، ابراز امیدواری کرد که موزه هم‌چنان در مسیر پیشرفت قدم بردارد.

رشنویی افزود: باتوجه به شعار امسال ایکوم (سازمان جهانی موزه‌ها) که «قدرت موزه‌ها» نامگذاری شده است، امید است موزه‌ هفت‌تپه نیز نقش خود را به عنوان عضو کوچکی از جامعه

فرهنگی کشور در نیل به پایداری، آموزش و آگاهی‌بخشی به درستی ایفا کند و موجب اعتلای فرهنگ این مرز و بوم شود.

موزه‌ هفت تپه در محوطه باستانی هفت تپه، در نزدیکی شوش قرار دارد و از موزه‌ها و جاهای دیدنی شوش به شمار می‌آید. مجموعه این موزه اشیایی را دربرمی‌گیرد که در منطقه هفت ‌تپه کشف شده‌اند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.