×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
روایت نماینده شادگان از وضعیت آب شرب شهر

حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد، با اشاره به وضعیت بهداشت آب شرب اظهار کرد: متاسفانه راهکار اساسی و جدی در خصوص رفع این مشکل ارائه و انجام نشده است. با پیگیری‌های زیاد، طرح آبرسانی غدیر به شادگان رسید و قرار بود آب شرب شادگان به صورت صددرصد از این طرح تامین شود اما اکنون ۵۰ درصد آب این شهرستان از طرح غدیر تامین شده است.

وی با بیان اینکه مسیر تامین آب طرح غدیر مقداری با مشکل مواجه است، افزود: هر چند مدت، لوله انتقال آب غدیر با مشکل مواجه و آب قطع می‌شود در نتیجه مجبور می‌شوند آب رودخانه کارون که شور و با کیفیت پایین است را به آب طرح غدیر اضافه کنند و به مردم بدهند. علاوه بر این، توان نگهداری شبکه آب را ندارند و شبکه دچار خرابی می‌شود.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نگرانی‌های جدی در شادگان، بحث بهداشت آب شرب است؛ متاسفانه با وجود وعده‌های مختلف، هنوز با مشکل آب شرب مواجه هستیم. آبی که به عنوان آب شرب به شادگان می‌دهند، قابل شرب نیست و مردم مجبور هستند از آب بسته‌بندی استفاده کنند یا آب را از تصفیه‌خانه‌ها خریداری کنند یا دستگاه تصفیه آب خانگی داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات بهداشتی مصرف این آب بیان کرد: استفاده از این آب برای شست‌وشو و استحمام منجر به سوزش چشم‌ها و مشکلات پوست و مو می‌شود و حتی برای شست‌وشو نیز قابل استفاده نیست.

ناصری‌نژاد با تاکید بر لزوم تدبیر و آینده‌نگری در خصوص وضعیت تامین آب افزود: با توجه به خشکسالی، وضعیت نگران‌کننده خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.