×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حذف ۱۹ نقطه ورودی فاضلاب به کارون تا مهرماه امسال

محمدرضا کرمی نژاد در آیین بهره برداری رسمی از تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز از آرزوهای دیرینه زیست محیطی منطقه بود که خوشبختانه امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: این تصفیه خانه از سال ۱۳۸۷ به پیمان رفته بود و بعد از انتخاب پیمانکار که یک کنسرسیوم کویتی-ایرانی بود از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: پیمان این طرح ۱۳ میلیون یورو به اضافه ۳۶ میلیارد تومان بود که اکنون مجموع آن عددی حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است و اگر قرار بود در شرایط فعلی به پیمان برود باید چیزی معادل یک هزار میلیارد تومان هزینه می شد.

کرمی نژاد عنوان کرد: تجهیزات این تصفیه خانه بسیار مدرن و در نوع خود کم نظیر است. ظرفیت این تصفیه خانه، تصفیه ۱۱۲ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز و برای جمعیت ۵۲۲ هزار نفر است.

وی افزود: این تصفیه خانه در سال های ۱۳۹۳ ساخته شد اما به دلایل مختلف وارد مدار بهره برداری نشد و پس از این مساله خط خروجی طرح به سرقت می رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: از سال گذشته با خواست دولت سیزدهم که همه همت خود را برای حل مشکلات فاضلاب اهواز و خوزستان گذاشت کار عملیاتی شدن این طرح آغاز شد.

کرمی نژاد عنوان کرد: این تصفیه خانه از نظر کیفی در ایران و جهان کم نظیر است و از امروز به صورت رسمی وارد مدار بهره برداری شد.

کرمی نژاد در خصوص آخرین وضعیت تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز گفت: این تصفیه خانه با فاینانس خارجی و با ارزش ۳۶ میلیون یورو در حال ساخت است. مشکلاتی در بحث تمدید اعتبار وجود داشت که خوشبختانه با همراهی استاندار خوزستان حل شد.

وی افزود: خوشبختانه پیمانکار این طرح پای کار است و اعتبارات لازم در اختیارش قرار گرفته است. ظرفیت تصفیه خانه غرب اهواز حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است.

کرمی نژاد تصریح کرد: برای فاضلاب مناطقی مثل گلدشت، ملاشیه، سلیم آباد، کوی سیاحی، کروشات و… نیز در حال تملک زمین و احداث تصفیه ای خانه ای در منطقه گلدشت هستیم و با احداث این تصفیه خانه و اتمام این سه تصفیه خانه، دیگر فاضلاب به رودخانه کارون ریخته نخواهد شد.

وی ادامه داد: با تلاش هایی که در حال انجام است تا پایان شهریورماه و یا ابتدای مهرماه از ۲۴ نقطه ای که فاضلاب وارد رودخانه کارون می شود، ۱۹ نقطه حذف خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.