×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
آمادگی بهداشت و درمان در شرایط آرام کرونا / ماسک نزدن، اشتباه محض است

دکتر محمدحسین سرمست با اشاره به وضعیت بیماری کووید – ۱۹ در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای خوزستان در وضعیت زرد و آبی یعنی کم‌خطر قرار دارند اما هنوز شرایط به حالت سفید و بی‌خطر نرسیده است.

وی افزود: همچنان بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه می‌کنند بنابراین اگر چه بار بیماری کم شده اما صفر نشده است و هنوز بیماری در جامعه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با وجود شرایط آرام کرونا، همچنان مجموعه‌های بهداشت و درمان آمادگی لازم برای ارائه خدمات به بیماران را دارند.

سرمست با تاکید بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور حفظ شرایط موجود بیان کرد: مردم فکر نکنند کرونا تمام شده است زیرا ساده‌انگاری و عادی‌انگاری می‌تواند مهلک باشد. در این شرایط، کنار گذاشتن ماسک اشتباه محض است و افراد را در خطر قرار می‌دهد. استفاده از ماسک مزایای دیگری از جمله پیشگیری از انتشار بیماری‌های عفونی معمول را نیز دارد و بنابراین مردم باید به منظور حفاظت از خود از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در کل کشور کامل نیست، گفت: در صورتی که واکسیناسیون کامل باشد یعنی ۸۰ درصد جمعیت حداقل دو دوز واکسن تزریق کرده باشند و میزان بیماری در جامعه کم باشد، می توانیم بگوییم بیماری خاموش شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.