×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مردم اهواز باید احساس کنند همجواری با شرکت نفت، مزایایی دارد

سید ناصر مهداوی در پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر  انجام مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه نفت و دیگر شرکت‌های مستقر در خوزستان اظهار کرد: مدت‌ها مسئولیت‌های اجتماعی به فراموشی سپرده شده بود و بی ‌تفاوتی نسبت به آن احساس می‌شد اما در چند سال اخیر نگاه صنغت نفت به عنوان یک سازمان پیشرو، تغییرات چشمگیری داشته و همزمان، سیاست و نظام‌نامه نحوه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت نیز از سوی وزیر نفت، ابلاغ و آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب رسیده است.

وی افزود: مردم اهواز انتظار دارند شرکت‌های بزرگ به ویژه مجموعه نفت به مسئولیت‌های اجتماعی خود را در قبال مردم این شهر عمل کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مردم باید احساس کنند همجواری با شرکت نفت، مزایا و رفاهیاتی دارد.

وی بیان کرد: مدیریت شهری اهواز عزم جدی برای تعامل سازنده با دستگاه‌های مختلف در اهواز را دارد تا خدمت به مردم و کاهش مشکلات انباشته شده اهواز، سرعت داده شود.

در ادامه سید محمدجواد رضوی رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: عمر خدمت کوتاه است و ممکن است زمانی چشم باز کنیم که دست‌مان از خدمت کوتاه شده است و می‌بینیم فرصت خدمت داشته‌ایم اما کارهایی که می‌توانستیم انجام بدهیم را انجام نداده‌ایم ولی حسرت فایده‌ای ندارد.

وی بیان کرد: صرف نظر از عوارض آلایندگی، وجود کارخانجات و واحدهای صنعتی بزرگ در اهواز هزینه‌های زیادی بر این شهر تحمیل کرده است. به طور مثال در برخی مناطق این شهر  در زمان فعالیت شرکت نیشکر بوی تبدیل نیشکر به شکر را مردم در داخل منازل هم حس می‌کنند. با این وجود این واحدها امکانات رفاهی و آموزشی مانند مدسه، بیمارستان، استخر یا هر چیز دیگری را برای کارکنان خود نیز ایجاد می‌کنند در حالی که این واحدها در قبال این هزینه‌ها، مسئولیت‌های اجتماعی دارند و باید به این مسئولیت‌ها عمل کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه محمدحسین ملایی زمانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و امور ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بعد از سال‌ها قدمی برداشته شده اما آنچه اهمیت دارد ایجاد بستر کار است بنابراین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب می‌تواند بستر همگرایی بین مجموعه‌های مختلف برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را ایجاد کند.

وی افزود: عمل به این مسئولیت‌ها باید دغدغه همه مدیران باشد و به فرهنگ تبدیل شود. امیدواریم با همگرایی دیگر مدیران با مجموعه‌های مختلف، سرعت کار دو چندان شود.

در ادامه غلامرضا شانه‌سازان رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر اهواز نیز با بیان اینکه بخش زیادی از منبع درآمد کشور از اهواز تامین می‌شود، گفت: وجود برق، آب، سدها و سایر منابع درآمدی در خوزستان، در بحث عدالت اجتماعی چالش ایجاد کرده‌اند؛ مردم لوله‌های نفت را می‌بینند و از آلاینده‌های آن مستفیض شوند اما خدمت‌رسانی انجام نمی‌شود.

وی افزود: از ابتدای ورود به عرصه انتخابات یکی از شعارهای ما شورای “شهر” بودن، بوده است که در این راستا باید تمام سازمان‌ها با محوریت شهر برای آبادانی شهر پای کار بیایند.

شانه‌سازان گفت: زمانی که مردم اهواز از این شهر بیرون می‌روند می‌بینند جاهایی که برق، آب، صنایع و نفت ندارند با اهواز که همه این موارد را دارد متفاوت هستند و غصه‌دار می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون ایفای مسئولیت‌های اجتماعی مشاهده نشده است و امیدواریم این دغدغه در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مرتفع شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر اهواز گفت: انتظار داشتم اعضای شورای شهر این موارد را بیان کنند اما از زبان شهردار بیان شد و این مساله ناراحت‌کننده بود که چرا بحث عدالت اجتماعی برای شورای شهر اهواز مهم نیست؟ اگر مهم است باید بیان کنند.

وی گفت: اکنون حقوق وزارت نفتی‌ها، امکانات مجموعه نفت، فولاد و سازمان آب و برق، چالش شهر شده است. باید در عرصه میدان جوابگو باشیم اما چه چیزی برای جواب داریم؟

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.