×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
شهردار: “پل سیاه” اهواز باید روشن شود

رضا امینی در پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی اهواز که با حضور مدیرکل راه‌آهن جنوب در  سالن جلسات شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اهواز در محاصره صنایع قرار گرفته و سال‌ها است مردم در این محاصره محبوس هستند؛ تعارض حرایم در همه شهرها وجود دارد و باید از این ظرفیت به نفع شهر استفاده شود.

وی افزود: متاسفانه اهواز از نارسایی‌های زیادی رنج برده است و اکنون همت مجموعه مدیریت شهری برای کاهش مشکلات است.

شهردار اهواز با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در اهواز وجود دارد، گفت: تخلخل بیش از اندازه اراضی واقع در محدوده قانونی اهواز یکی از تهدیدهایی است که می‌توانیم به فرصت تبدیل کنیم که یکی از این موارد طبیعت و استقرار خطوط ریلی در شهر است که باید زمینه استفاده از این ظرفیت فراهم شود.

امینی بیان کرد: اگر به سمت نگاه تهدید و عدم تعامل در گذشته برویم، بازی باخت باختی خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود کارگروه مشترکی بین دو بخش شهرداری و راه آهن جنوب با نظارت شورای اسلامی شهر تشکیل شود تا از فرصت‌ها استفاده کنیم.

شهردار اهواز با بیان اینکه رسما ۹ پل روی رودخانه کارون وجود دارد، افزود: به دلیل حساسیت‌ها و خط ریلی بودن پل سیاه، حتی نگاه به سمت آن برای ما کابوس شده است اما زمانی که در محدوده قانونی شهر یک عنصر موثر در زندگی مردم وجود دارد باید به نفع مردم، خود را با معادلات شهری تطبیق دهد.

امینی بیان کرد: پل سیاه بدون تعرض به حریم و جداره آن می‌تواند زیبا باشد؛ این پل نیز باید مانند دیگر پل‌های اهواز نورپردازی و روشن شود.

وی عنوان کرد: بعضا خیابان‌هایی در حریم خطوط راه آهن قرار دارند که از روی آن‌ها عبور می‌کنیم اما بعضا در برخی خیابان‌ها به علت وجود راه آهن کار عمرانی متوقف می‌شود که باید راهی در این خصوص پیدا شود.

شهردار اهواز در خصوص نحوه محاسبه عوارض بیان کرد: اینکه پولی از چارچوب قانون خارج شود حتی اگر در محدوده قانون مصرف شود، عملکرد درستی نیست بنابراین باید محاسبه عوارض در چارچوب قانون انجام شود. البته ممکن است درمورد نوع محاسبه عوارض، پرونده‌های مختلف بدآموزی‌هایی داشته باشد که باید اقدامات از سلامت و اصول کافی برخوردار شود.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.