×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
استاندار خوزستان: طرح توزیع عادلانه یارانه ها گره کور اقتصاد کشور را باز خواهد کرد

صادق خلیلیان عصر چهارشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی ائمه جمعه و اعضای شورای تامین استان و شهرستان‌ها با رویکرد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در سرسرای آیت الله خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اختصاص ارز ترجیحی به واردکنندگان کالا، ایجاد رانت می کرد و سرمایه ارزی کشور به راحتی به هدر می‌رفت ، بنابراین حذف ارز ترجیحی و اختصاص یارانه مستقیم به مردم جلوی این مفاسد را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کشور هیچ چاره‌ای بجز یک جراحی اقتصادی و تصمیم درست نداشت افزود: دولت سیزدهم این جرات را داشت تا اقتصاد کشور را با حذف ارز ترجیحی و پرداخت مستقیم یارانه به مردم ، در مسیر ریل اصلی خود قرار دهد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه ادامه روند تخصیص ارز ترجیجی عملا کشور را در یک بن بست اقتصادی قرار داده بوده و ادامه این روند غلط امکان پذیر نبود افزود:سالانه حدود ۳۱۲هزار میلیارد تومان ناشی از مابه التفاوت ارز ترجیحی با ارز آزاد نصیب دلالان ورانت خواران می شد و تنها ۳۰درصد منابع ارز ترجیحی نصیب مردم می شد.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان افزود:با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه ها ناشی از حذف ارز ترجیحی ، اقتصاد کشور به سمت تولید دانش بنیان خواهد رفت و معیشت و اشتغال کشور با بهبود تولید بهتر خواهد شد.
خلیلیان تاکید کرد: با آنهایی که می‌خواهند در روند اجرای این طرح مهم اقتصادی اخلال ایجاد کنند و مردم را ناامید و مایوس کنند برخورد خواهد شد.
وی گفت:وظیفه اصلی دستگاههای متولی نظارت و کنترل بازار است تا امکان سوء استفاده گرفته شود و آرامش در بازار حکم فرما  شود.

استاندار خوزستان اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه ها و واریز مستقیم آن به حساب خانوارها را گامی در جهت عدالت یارانه ای بیان کرد وافزود: برای سه دهک اول تا سوم برای هر نفر چهار میلیون ریال و برای ۶ دهک بعدی هر کدام سه میلیون ریال واریز شده و به زودی دولت نحوه برداشت آن را مشخص خواهد کرد ضمن آنکه برای دهک دهم نیز از یارانه نان و دارو قطع نمی‌شود.
وی گفت:مدیریت یارانه‌ها برعهده خود مردم است و تغییری در قدرت خرید کالاهای اساسی مردم به وجود نخواهد آمد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.