×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تدبیر دولت بر پایه نجات اقتصاد از تکانه‌های سیاسی و امنیتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز ۲۱ اردیبهشت با طلاب و علمای استان دیدار کرد. در این دیدار سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور در یک ارتباط تلفنی درباره تصمیمات اقتصادی دولت گفت: قبل از هر چیز از تلاش‌های علما در همراهی با دولت تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به موضوع مدیریت یارانه‌ها به نفع مردم، گفت: یک نکته حائز اهمیت آن است که دولت بنای حذف یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی را ندارد. دولت به استناد الزامات قانونی در بودجه ۱۴۰۱ به منظور ترمیم شکاف طبقاتی و پیشگیری از قاچاق کالا و توزیع ناعادلانه ثروت بنا دارد در توزیع یارانه‌ها بازتعریف داشته باشد.

مرتضوی افزود: اصلاح شیوه‌های قدیمی که همراه با رانت و قاچاق بوده یک انتخاب نیست بلکه این موضوع یک ضرورت است و خروجی آن سبب می‌شود فاصله طبقاتی کاهش پیدا کند و ضریب جینی اصلاح شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: به منظور رفع تبعیض و مدیریت مصرف دولت این تصمیم را گرفته است چراکه روند کنونی سبب شده همه ساله افزایش تورم داشته باشیم و لذا با افزایش تورم اقشار آسیب پذیر به شدت آسیب می‌بینند. از سوی دیگر واردات سبب می‌شود امکان رقابت نباشد؛ دولت موظف است اقتصاد را رقابت‌پذیر کند.

وی افزود: تحولاتی در جهان از جمله جنگ روسیه و اوکراین رخ داده است و به همین دلیل بسیاری از کشورها به دنبال جذب امکانات غذایی هستند. این شرایط روسیه و اوکراین را که قطب تولید گندم بودند به شدت با چالش مواجه کرده است. به همین دلیل دولت چنین تصمیمی را اتخاذ کرده که همه اقتصاددانان  بر این باورند که این تصمیم یک جراحی بزرگ به نفع ملت خواهد بود.

مرتضوی گفت: تدابیر دولت این است که تورم را در یک بازه زمانی میان‌مدت کاهش داده و اقتصاد را از تکانه‌های سیاسی و امنیتی نجات دهد. در این میان تمام دستگاه‌ها از جمله استانداری‌ها و فرمانداری‌ها موظف به نظارت میدانی هستند.

وی ادامه داد: همانطور که رییس جمهور گفت بنا بر حذف یارانه نان و دارو نیست. اما جامعه نیاز به اقناع سازی دارد. این دولت از مردم، برای مردم و خادم مردم است و هیچ شأنی به جز خدمتگزاری به مردم برای خود قائل نیست و این تصمیم ناشی از علاقمندی به کشور و نجات اقتصاد کشور است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: یارانه معیشتی برای دهک اول تا سوم به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان واریز شده است. یعنی یارانه ۹۹ درصد از واجدین شرایط یارانه واریز شده و برای آن یک درصد هم واریز خواهد شد. دولت اجازه اینکه در حق اقشار نیازمند ظلم شود را نخواهد داد و تمام قد در خدمت ملت است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.