×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کارگاه‌های نفتی به خارج از شهر اهواز منتقل شوند

احمد سراج در پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری تعاملی است، اظهار کرد: مردم اهواز در مرکز یک استان نفت‌خیز زندگی می‌کنند و انتظار از چنین شهری با آنچه امروز می‌بینیم، متفاوت است. ای‌کاش مدیران قبل نیز با مدیریت شهری تعامل داشتند و امروز اهواز دیگری می‌دیدیم.

وی با اشاره به حوزه‌های تعاملی مدیریت شهری و مجموعه نفت افزود: یکی از مطالبات، پرداخت عوارض آلایندگی است که بسیاری از شهرهای مناطق حوزه‌های چاه‌های نفتی را در بر می‌گیرد. البته این موضوع به حوزه شرکت ملی نفت ایران مربوط است اما نگاه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای اقناع مدیریت بالادستی و وزیر نفت بسیار موثر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: کار ارزشمندی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شد و با کمک مجموعه نفت در مدت ۷۲ ساعت تفاهم‌نامه‌ای منعقد و منجر به پرداخت مطالبات مدیریت شهری از مناطق برای خرید حداقل ۶۵ دستگاه اتوبوس شد.

وی با بیان اینکه منطقه اهواز نیازمند تحول و محرک توسعه است، افزود: می‌توان در حوزه جاده‌ای، آسفالت، تهاتر مطالبات از طریق واگذاری نفت برای فروش یا اراضی تعامل داشت.

سراج گفت: در حال حاضر بسیاری از مناطق شهری اهواز، کارگاه‌های مناطق نفت‌خیز و شرکت ملی حفاری هستند که انتظار می‌رود به تدریج این کارگاه‌ها به خارج از شهر منتقل و این اماکن به فرصت‌های خوب در حوزه مدیریت شهری تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه محمدمهدی مطیعی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: قانون‌گذار برای مجموعه‌هایی مسئولیت‌های اجتماعی پیش‌بینی کرده است؛ موضوع کمربند سبز اهواز و ایجاد و احداث فضاهای سبز، دو مساله است که قانون‌گذار به آن پرداخته و به شدت مغفول مانده‌اند.

وی بیان کرد: شاهد فعالیت مناطق نفت‌خیز جنوب در جای جای اهواز و حتی در برخی مناطق مسکونی هستیم و بنابراین مسئولیت‌هایی متوجه چنین مجموعه‌ای است و زمانی که چنین آلاینده‌هایی وجود دارد باید به سمت توسعه فضای سبز اهواز برویم.

مطیعی گفت: پروژه کمربند سبز اهواز در سال ۹۰ مصوب شد و شهرداری اهواز باید در محدوده یک هزار و ۲۰۰ هکتار و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در محدوده یک هزار هکتار کار کنند. شهرداری در یک هزار هکتار از سهم خود کار کرد اما هیچ کدام از سازمان‌های دیگر کاری در این حوزه مهم انجام ندادند. شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اواسط سال ۹۲ به مدت شش ماه در حد یک تانکر آب و یک بیل مکانیکی همکاری داشته است.

وی گفت: پروژه فضای سبز نیز باید در ورودی‌های شهر اجرا شود که امکان محقق شدن این موضوع در بازه زمانی دو تا سه ساله و بعضا شش ماهه وجود دارد و از مجموعه نفت می‌خواهیم که در این زمینه به شهرداری کمک کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز افزود: پیشنهاد می‌شود کارگروهی متشکل از مجموعه نفت و شهرداری تشکیل شود تا شیوه تعامل و جامعیت‌بخشی به تصمیمات کارگروه را پیگیری کند تا مدیریت شهری یا مجموعه نفت به تنهایی تصمیم‌گیری نکنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.