×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
مدیریت شهری اهواز در جذب سرمایه گذار موفق نبوده است

سیاوش محمودی عصر دوشنبه در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در صحن علنی این شورا افزود: شورای شهر با تدوین طرحی برای چارچوب سازی سرمایه گذاری در این شهر به دنبال بسترسازی و الزام شهرداری برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاران در اهواز است.

وی با اشاره به طرح شورای شهر اهواز در خصوص تهیه چارچوب بسته های سرمایه گذاری ادامه داد: شورا با تدوین و تصویب این طرح شهرداری اهواز را ملزم کرده است تا با شناسایی و تدوین فرصت های سرمایه گذاری در این شهر، این مطالعات را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

محمودی با بیان اینکه شورای شهر دوره ششم اهواز با نگاه تحولی به مسایل مهم شهری ورود کرده است گفت: مدیریت شهری اهواز از دستگاه ها و مجموعه های مختلف مستقر در این شهر، تعامل با مدیریت شهری در جهت به حداقل رساندن مشکلات اهواز و پاسخگویی به مطالبه های مردم را خواستار است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز، با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز با نگاه تحولی تنظیم و به تصویب رسیده است گفت: برنامه راهبردی پنج ساله اهواز در افق سال ۱۴۰۵ با هدف ارتقای جایگاه این شهر در میان کلانشهرهای کشور در این شهر عملیاتی شده است.

محمودی وجود ۴۰۰ هزار حاشیه نشین در اهواز را زیبنده این شهر ندانست و گفت: عمل به مسولیت های اجتماعی دستگاه ها، نهادها و مجموعه های صنعتی و نفتی برای کاهش مشکلات اهواز ضروری است.

وی آسفالت معابر را یکی از دغدغه های اصلی مردم اهواز دانست و افزود: مرحله اول زیباسازی شهر اهواز از حدود ۲ ماه پیش در اهواز آغاز شده است که تنها مجموعه ای که در جمع آوری نخاله ها از سطح شهر و زیباسازی اهواز به کمک شهرداری آمد، مجموعه نفت بود که قابل تقدیر است.

آسفالت معابر اهواز حداقل ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

وی افزود: اصلاح روکش آسفالت معابر اهواز حداقل نیاز به ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که تامین این هزینه سنگین از عهده مدیریت شهری اهواز به تنهایی خارج است.

محمودی تامین قیر را از جمله نیازهای کنونی اهواز برای آسفالت معابر این شهر دانست و ادامه داد: هم اکنون کارخانه تولید آسفالت اهواز تنها ۴۰ تن قیر در اختیار دارد که تامین قیر برای سرعت بخشی به آسفالت معابر موضوعی است که شرکت مناطق نفت خیز می تواند در این زمینه به کمک شهرداری اهواز بیاید.

رییس شورای شهر اهواز با اشاره به وجود زمین های خالی متعدد در شهر اهواز افزود: بخش عمده این زمین های خالی مربوط به مجموعه های شرکت نفت است که حصارکشی، فضاسازی و نهال کاری در این زمین ها مطالبه مدیریت شهری از این مجموعه هاست.

وی با بیان اینکه جلوگیری از افزایش بدنه شهرداری اهواز به عنوان یک خط قرمز توسط شورای شهر پیگیری می شود گفت: جلوگیری از افزایش تعداد نیروی انسانی شهرداری اهواز به منظور جلوگیری از افزایش هزینه های جاری این شهرداری به طور جدی رصد می شود.

رییس شورای شهر اهواز تاکید کرد: کمک های شرکت های نفتی به مدیریت شهری اهواز به هیچ وجه در هزینه های جاری هزینه نمی شود و تمام این کمک ها در توسعه زیرساخت های شهر اهواز هزینه می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که لیست قراردادهای نفتی موجود در منطقه اهواز به امور مالیاتی ارایه شود، امکان مطالبه حق شهرداری از محل ارزش افزوده وجود دارد که می تواند کمک خوبی به مدیریت شهری باشد.

 

شرکت های مستقر در اهواز نسبت به مشکلات اهواز دغدغه مند باشند

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز نیز در این جلسه با بیان اینکه تلاش مجموعه شهری اهواز خدمت به مردم و کاهش مشکلات مردم است گفت: مدیریت شهری با نگاه تعاملی با همه دستگاه های کشور در تلاش برای به حداقل رساندن مشکل های مردم اهواز است.

احمد سراج افزود: مدیریت کنونی شرکت مناطق نفت خیز جنوب کشور با نگاه دغدغه مند به حل مشکلات و عمل به مسولیت های اجتماعی این مجموعه در قبال اهواز، امید به حل مشکلات این شهر را زنده کرده است.

وی با بیان اینکه اهواز پایتخت نفت و انرژی کشور است و به همین دلیل مردم انتظار وجود چنین مشکلات عدیده ای را در این شهر ندارند گفت: اگر مدیران پیشین مناطق نفت خیز اراده ای برای عمل به مسولیت های اجتماعی خود نسبت به اهواز و خوزستان داشتند امروز شاهد این حجم از مشکلات را نبودیم.

سراج، ادامه داد: میدان های کاری مشترک زیادی میان مدیریی شهری و مجموعه مدیریت نفت وجود دارد که پرداخت عوارض آلایندگی یکی از این موارد است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه خرید ۶۵ دستگاه اتوبوس با کمک مجموعه شرکت مناطق نفت خیز جنوب گفت: با این اقدام ارزشمند شرکت مناطق نفت خیز تعداد اتوبوس های شهری اهواز از ۸۰ به ۱۴۵ دستگاه افزایش یافت.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: حمل و نقل، جاده، آسفالت، جا به جایی کارگاه های شرکت نفت از منطقه کارون به خارج شهر و تحول در این منطقه از جمله زمینه های کار مشترک میان مدیریت شهری و مجموعه های نفتی در این شهر است.

 

مسوولان انقلابی دولت سیزدهم حس بی عدالتی را با خدمت از بین ببرند

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه بخش زیادی از منبع درآمد کشور از میادین نفتی اهواز تامین می شود گفت: سهم مردم خوزستان و اهواز از این ثروت تا کنون تنها آلودگی های زیست محیطی بوده است .

غلامرضا شانه سازان  ادامه داد: شرکت مناطق نفت خیز جنوب تا پیش از این به مسولیت های اجتماعی خود در قبال مردم اهواز عمل نکرده است که تغییر رویه مدیریت جدید این مناطق نوید دهنده تحول در اهواز است.

وی نگاه انقلابی و حرکت جهادی را لازمه حل مشکلات انبوه اهواز دانست و افزود: مسوولان انقلابی دولت سیزدهم احساس بی عدالتی اجتماعی در اهواز به ویژه مناطق محروم این شهر را با کار شبانه روزی رفع کنند.

شانه سازان با بیان اینکه نبود عدالت اجتماعی در خوزستان نارضایتی مردم را در پی دارد گفت: ظرفیت های شرکت های بزرگ نفتی، فولادی و پالایشگاهی برای رفع محرومیت های اهواز به کار گرفته شود.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز نیز در این نسیت با بیان اینکه پرداخت مطالبه شهرداری اهواز از شرکت نفت در حال پیگیری است گفت: قانون گذار برای مجموعه ها و نهادهای مختلف از جمله مناطق نفت خیر جنوب مسولیت های اجتماعی در قبال مردم آن مناطق تکلیف کرده است که در این زمینه کم کاری هایی در سال های گذشته وجود دارد.

محمد مهدی مطیعی افزود: فعالیت مختلف مناطق نفت خیز در جای جای شهر اهواز علاوه بر نکات مثبت، نکات منفی را هم ایجاد کرده است به همین دلیل توسعه فضای سبز به عنوان جبران این آلایندگی به عنوان یک تعهد باید توسط این شرکت ها انجام شود.

وی با اشاره به شروع اجرای کمربند سبز اهواز از سال ۱۳۹۲ گفت: سهم شهرداری اهواز از اجرای این کمربند یک هزار و ۲۰۰ هکتار و سهم مناطق نفت خیز جنوب نیز یک هزار هکتار بوده است که شهرداری تا کنون شهرداری یک هزار هکتار از تعهد خود را اجرایی کرده است.

عضوی شورای شهر اهواز ادامه داد: با وجود تاکید قانون گذار شرکت مناطق نفت خیز جنوب با وجود گذشت حدود ۱۰ سال تا کنون به تعهد خود در قبال کمربند سبز اهواز اقدام موثری انجام نداده است ضمن اینکه سایر سازمان ها و ارگان هایی که در اجرای این کمربند مسولیتی داشته اند تا کنون آنها نیز هیچ کاری انجام نداده اند.

مطیعی ادامه داد: اگر جانب انصاف را بخواهیم رعایت کنیم، شرکت مناطق نفت خیر جنوب از اواسط سال ۹۲ به مدت ۶ ماه، در حد یک تانکر آب رسانی و یک بیل مکانیکی در اجرای این طرح همکاری داشته است و این تنها کمک شرکت مناطق نفت خیر در سال های گذشته برای احداث این کمربند سبز بوده است.

وی با بیان اینکه تغییر رویکرد مدیریت شرکت مناطق نفت خیز جنوب امیدهابرای انجام مسولیت های اجتماعی توسط این شرکت را در اهواز زنده کرده است، گفت: ایجاد و احداث فضای سبز در ورودی های شهر، تشکیل کارگروه مشترک میان مدیریت شهری و مدیریت مناطق نفت خیر برای تعیین شیوه تعامل و عملیاتی کردن تصمیمات مشترک برای کاهش مشکلات این شهر باید در کمیسیون مشترک بررسی شود.

 

رویکرد مدیریت شهری اهواز تعامل سازنده با تمام دستگاه هاست

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به تاکید رییس جمهور دولت سیزدهم در انجام مسولیت اجتماعی مجموعه های نفت در خوزستان گفت: مردم از مجموعه های نفت در اهواز انتظار دارند تا به مسولیت های اجتماعی خود در قبال مسایل و مشکلات این شهر عمل کنند.

سید ناصر مهداوی ادامه داد: صنعت نفت به نمایندگی از دولت وظیفه عمل به مسولیت های اجتماعی خود در قبال مردم اهواز دارد ولی متاسفانه در دولت گذشته تا مدت ها عمل به این وظیفه اجتماعی به حاشیه رانده شده و به آن بی توجهی شده است.

وی افزود: تعامل شرکت مناطق نفت خیر جنوب با مدیریت شهری اهواز تعاملی سازنده است که برای عملی کردن این تصمیم ها، تشکیل کمیسیون مشترک برای ارتقای خدمات دهی به مردم ضروری است.

مهداوی اظهار داشت: مدیریت شهری اهواز عزم جدی و راسخ برای تعامل سازنده با تمام دستگاه های مختلف فعال در اهواز را دارد تا خدمت به مردم و کاهش مشکلات انباشته شده اهواز سرعت داده شود.

 

بیمارستان، مدارس و ورزشگاه های احداثی شرکت ها در اختیار مردم نیست

رییس کمیسیون تحقیق ،نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز نیز در این نشست گفت: وجود کارخانجات و واحدهای صنعتی بزرگ در اهواز هزینه های مالی و زیست محیطی بر این شهر تحمیل کرده است که عمل به مسولیت های اجتماعی برای جبران این آسیب ها ضروری است.

سید محمد جواد رضوی با بیان اینکه واحدهای صنعتی در اهواز مدرسه، بیمارستان و زمین های ورزشی احداث کرده اند ولی این مکان ها فقط مختص کارکنان آن واحدهای صنعتی است و در عمل مردم از این توسعه زیرساخت ها بهره ای ندارند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای شهر اهوازنیز در این جلسه با بیان اینکه عمل به مسولیت های اجتماعی توسط شرکت مناطق نفت خیز جنوبی بسترساز همگرایی میان مجموعه های محتلف شهری و الگوگیری سایر واحدهای صنعتی برای عمل به مسولیت های اجتماعی خود در قبال مردم اهواز است.

محمد حسین ملایی زمانی با بیان اینکه تا عمل به مسولیت های اجتماعی و حل مشکلات انباشته اهواز باید به دغدغه تمام مدیران دستگاه ها و نهادهای مختلف در این شهر تبدیل شود، افزود: این انتظار از تمام دستگاه ها و نهادهای مستقر در اهواز ایجاد روحیه تعامل با مدیریت شهری برای حل مشکلات و سرعت بخشی به انجام کارهای عمرانی در اهواز است.

لایحه تحویل قطعه زمینی از پلاک ثبتی ۲۴۴۹/۱۵۷۵ به اداره کل اوقاف و امور خیزیه خوزستان با حفظ مالکیت شهرداری اهواز، مساعدت به دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در استان خوزستان و طرح اعضای شورای شهر اهواز در خصوص تهیه چارچوب بسته های سرمایه گذاری از جمله دستور جلسه امروز شورای شهر بود که اعضای شورا به این لوایح و طرح ها رای موافق داد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.