×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۵۶۱ خوزستانی بر اثر گرد و غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند

دکتر حبیب حی بر بیان کرد: از این تعداد بیمار ۵۲۱ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۳۶ نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند.

وی افزود: در این بازه زمانی چهار بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در وضعیت بروز گرد و غبار از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست داریم که توصیه‌های پزشکی را کاملا رعایت کرده و در هنگام قرار گرفتن شاخص آلایندگی در وضعیت خطرناک، در حد امکان از منزل خارج نشوند.

پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۹ روز یکشنبه، شاخص کیفی هوای شهرهای اهواز ۴۴۹، اندیمشک ۵۰۰، بندر امام خمینی(ره) ۵۰۰، بهبهان ۵۰۰، رامشیر ۵۰۰، شادگان ۳۵۶، شوشتر ۵۰۰، ماهشهر ۵۰۰ و مسجدسلیمان ۵۰۰ در شرایط خطرناک اعلام کرد. همچنین شاخص کیفی هوای آبادان ۲۵۷ در شرایط بسیار ناسالم و شاخص کیفی هوای حمیدیه ۱۶۴ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها گزارش شده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه، غلظت گرد و غبار را در آبادان ۲۳۹، امیدیه یک هزار، اندیمشک ۵۳۷، اهواز ۵۹۱، بندر امام خمینی(ره) ۶۷۶، بهبهان ۸۰۱، حمیدیه ۲۷۵، رامشیر ۷۸۶، شادگان ۴۳۷، شوش ۴۶۰، شوشتر ۷۲۰، ماهشهر ۶۷۹، گتوند ۴۷۴ ، مسجدسلیمان ۷۲۳ و هندیجان ۷۸۹ میکروگرم برمترمکعب گزارش کرد. بر اساس این شاخص، حدمجاز گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق از شامگاه پنجشنبه وارد خوزستان شده بود که میزان گرد و غبار را در آبادان به ۲۵ برابر حدمجاز رساند و عصر دیروز فروکش کرده بود.

توده دیگری از گرد و غبار از شنبه شب وارد خوزستان شده که شاخص هوای چند شهر استان را در شرایط خطرناک قرار داده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.