×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
راهکارهای اجبار انجام واکسیناسیون اعمال شوند

دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد‏، اظهارکرد: با توجه به اینکه ابتلا به بیماری در چند کشور جهان افزایش یافته است ما نیز باید آمادگی احتمال افزایش ابتلا را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در هر تابستان آمار بیماری در خوزستان افزایش می‌یافت، ممکن است در تابستان امسال نیز دچار مشکل شویم بنابراین باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا در صورت افزایش موارد ابتلا با آن مقابله کنیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با بیان اینکه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی تقریبا ثابت است‏، گفت: در حال حاضر در استان خوزستان بیش از ۵۰۰ هزار نفر در تزریق دوزهای بعدی واکسن کرونا تاخیر دارند‏ که در صورت تسریع روند واکسیناسیون، خوزستان نسبت به موج بعدی تقریبا ایمن خواهد بود.

وی بیان کرد: همه راهکارها برای اجبار افراد برای تکمیل واکسیناسیون باید اعمال شوند تا مشکلی در کنترل بیماری ایجاد نشود؛ نیروهای طرح شهید سلیمانی نیز آمادگی لازم را دارند تا در صورت اعلام نیاز، فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

جانگران‌نژاد افزود: چند هفته است که اتوبوسی برای واکسیناسیون سیار نداریم و بیشتر واکسیناسیون سیار با خودروهای سواری انجام می‌شود. امیدواریم مجددا شهرداری اتوبوس در اختیارمان قرار دهد.

در ادامه مهران معلم مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان نیز گفت: این وضعیت بیماری نباید منجر به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شود. پس از گذشت بیش از دو سال از شیوع کرونا و ارائه آموزش‌ها در مورد رعایت چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بازدیدها انتظار می‌رود رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نهادینه شده باشد.

وی افزود: در هفته منتهی به ۱۵ اردیبهشت‌ماه حدود ۳ هزار و ۵۵ بازدید مشترک انجام شده است که این بازدیدها در برخی شهرها افت و خیز داشته است. در حال حاضر میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان ۷۴ درصد است. ترند استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهرها نیز افت داشته و در مناطق حاشیه‌ای نیز همچنان میزان استفاده از ماسک خوب نیست.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: در چهار هفته منتهی به ۱۵ اردیبهشت‌ماه برای مراکز طبی تشخیصی ۲۵۷ اخطاریه صادر شده که چهار مورد در شادگان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 

منبغ: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.