×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
چند توصیه برای حفظ سلامتی در روزهای خاکی

دکتر حبیب حی‌بر با اشاره به وقوع گرد و غبار و افزایش آلودگی و میزان ذرات معلق در هوا اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم به ویژه گروه‌های حساس از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان زیر پنج سال و زنان باردار از منزل خارج نشوند.

وی افزود: در این شرایط در صورت ضرورت و با استفاده از ماسک باید از منزل خارج شد و در فضای باز برای محافظت از چشم‌ها در برابر ذرات آلاینده باید از عینک استفاده شود.

حی‌بر بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز عوارض مضر ریزگردها، باید از ورزش در هوای آلوده خودداری شود زیرا فعالیت ورزشی باعث افزایش ضربان قلب و فعالیت دستگاه تنفسی و متعاقب آن افزایش ورود هوای آلوده به ریه‌ها می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به عوارض قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی هوا، گفت: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ممکن است منجر به بروز علائمی مانند سرفه، سوزش در چشم و بینی، گلودرد، آسم یا خس‌خس سینه و خستگی شود و در صورت بروز این علائم باید به مراکز درمانی مراجعه کرد.

وی با تاکید بر لزوم بسته نگه داشتن درها و پنجره‌ها در روزهای آلوده بیان کرد: در این روزها باید هنگام رانندگی نیز سیستم تهویه وسیله نقلیه، روی چرخش داخلی هوا قرار بگیرد و شیشه‌های خودرو بالا باشند.

حی‌بر با تاکید بر رعایت سلامت تغذیه در روزهای آلوده هوا افزود: در شرایط بروز پدیده گرد و غبار، خودداری از استعمال دخانیات موجب کاهش آثار نامطلوب آلاینده‌ها و برعکس آن نیز موجب تشدید آثار آلاینده‌ها می‌شود بنابراین باید از استعمال دخانیات در این روزها پرهیز شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که در دوره نقاهت و ریکاوری بیماری کووید – ۱۹ هستند به دلیل درگیری سیستم تنفسی و قلبی‌شان در معرض خطر بیشتری از این آلاینده‌ها و عود علائم بیماری‌اند بنابراین به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.