×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
خط مشی گروه های جهادی در راستای محرومیت زدایی ناهماهنگی را نمی پذیرد

مطابق با این بیانیه گروههای جهادی ثبت شده در  اطلس جهادی که تحت نظارت بسیج سازندگی سپاه هستند برای حضور در ارگان ها و ادارات و برگزاری جلسات با مسئولان شهرستان ها از مقام های بالا درسطح استان تا مسئولان شهرستان  با هماهنگی بسیج سازندگی و سپاه ناحیه شهرستان صورت خواهد گرفت.

همانگونه که مستحضرید، تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام راحل عظیم الشأن در سال ۵۸ ، علاوه بر رفع محرومیت و خدمت‌رسانی و توسعه روستایی، تفکر و فرهنگ جهادی و انقلابی را به جامعه تزریق نمود. با انحلال جهاد در سال ۷۹ این خلاً بزرگ با تشکیل بسیج سازندگی توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پُر شد. ضمناً معظم له در دیدار جهادگران در سال ۸۹  فرمودند؛ این کار اول از خود جوان‌ها شروع شد… سال ۷۹ گزارش این حرکت زیبا و باشکوه به ما رسید و منجر شد به اینکه پیام بسیج سازندگی به قاطبه جوانان کشور داده شد. همچنین معظم‌له در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۷۹ در خصوص ثبت و سازماندهی گروه‌های جهادی فرمودند: “…این سه ماه تابستان بچه‌ها بیکارند، عده‌ای بعد از تابستان بیکارند. پشت کنکوری‌ها و … اینها را سازماندهی کنید. سازماندهی و اعزام با شما (بسیج)، شناسایی¬های قبلی با جهادسازندگی و دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و بقیه جاها. بودجه هم با دولت، پول بگذارند بروند روستاهای فراوانی را پیش‌بینی کنند، بروند…”. “… سازماندهی و دسته بندی و اعزام و اداره کار با شما، شناسائی و بقیه کارها با جهادسازندگی و پشتیبانی هم با دستگاه‌های دولتی…” حال بعد از ۲۱ سال، این سرمایه عظیم گروه‌های جهادی به چنان رشد و شکوفایی رسیده‌اند که علاوه بر خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، در کوران بحران‌ها و حوادث در کنار سایر نهادها، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و پا به پای دولت در کنار مردم حضور پیدا کرده و به نقش آفرینی پرداخته و این الگوی موفق برخواسته از بطن نظام را به نمایش گذاشته‌اند.

شایان ذکر است:

۱- تنها مجموعه‌ای که در یک فرآیند کاملاً انتخابی در سراسر کشور اقدام به مشخص نمودن نمایندگان گروه‌های جهادی در سه سطح شهرستان، استان و کشور حتی با حضور افراد جهادی غیربسیجی می‌نماید، مجمع جهادگران بسیج سازندگی می.باشد.

۲- مجمع جهادگران دارای ساختاری بدون نگاه حزبی و سیاسی، مردمی و شورایی با نقش بسیج کنندگی لازم که متصل به نهاد مقدس بسیج با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظالعالی) می باشد.

با برداشت  از بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی،

– گروه های جهادی با محوریت بسیج سازندگی سازماندهی، دسته بندی، اعزام و اداره شوند

– دستگاه های دولتی و حاکمیتی (وزارت کشور) نقش شناسایی نیازمندی‌های مناطق محروم، تأمین بودجه و پشتیبانی لازم بدون دچار کردن گروه‌های جهادی به ارتباط‌های اداری مرسوم و دست و پاگیر را عهده دار گردند.

– گروه‌های جهادی می‌بایست محور اصلی سیاست‌گذاری و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و روستایی باشند.

– گروه‌های جهادی می‌بایست در راستای کمک به کارآمدی دولت حضوری فعال داشته باشند.

– گروه‌های جهادی و مردمی از بسیج جدا نیستند و نقش بسیج کنندگی آنها از اول انقلاب تاکنون در تمام برهه های حساس و بزنگاه های نظام با بسیج بوده است.

مجمع جهادگران بسیج سازندگی سپاه خوزستان با صدور این  بیانیه  حمایت و پشتیبانی خود را از دستورات فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان و مسئول بسیج سازندگی اعلام می دارد تا هرگونه فعالیت و برگزاری جلسات و برنامه ها با ارگان ها و نهاد های خدمت رسان در سطح استان با هماهنگی و اطلاع این نهاد صورت بگیرد تا از هرگونه موازی کاری و ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی و محرومیت زدایی توسط نیروهای جهادی و جهادگران جلوگیری شود.

در پناه حق پایدار و موفق باشید.

مجمع جهادگران خوزستان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.