×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
جامعه کارگری در جهت توسعه استان قدم‌های خوبی برداشته است

مراسم گرامیداشت هفته کار، کارگر و بسیج کارگری روز پنجشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور و ریاست صادق خلیلیان استاندار خوزستان، رضا نجاتی معاون سیاسی اجتماعی استانداری، آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، دبیر اجرایی خانه کارگر استان، فرمانده بسیج کارگری و برخی مسئولین، نخبگان، منتخبین کار و تولید و کارگران نمونه استان برگزار شد.

صادق خلیلیان در این جلسه اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که در زمینه کارگری پیشرو بوده و حدود یک میلیون نفر عضو جامعه کارگری آن هستند.

وی افزود: جامعه کارگری استان در جهت توسعه استان قدم‌های خوبی برداشته و به جد در حال تلاش و کوشش برای پیشرفت و آبادانی استان است.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه شعار سال تولید بر پایه دانش و اشتغالزایی است سعی ما بر این بود که ضمن گرامیداشت این هفته آن را به شعار سال پیوند بزنیم؛ در حقیقت این کارگران هستند که باید در کنار جامعه کارفرمایی و آحاد ملت این شعار را محقق کنند و به عنوان سرمایه انسانی که در تولید نقش اساسی دارند را باید مورد تکریم قرار دهیم و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات کارگران و کارفرمایان در این جلسه شنیده شد، عنوان کرد: برخی از این مشکلات در استان قابل حل و بخشی نیز نیاز به قانون دارد که باید به شخصیت‌های ملی منعکس شوند تا از مسیر خودش قوانین مورد تصویب قرار بگیرند.

خلیلیان ادامه داد: امنیت شغلی، محیط امن و رفاه کارگران مورد نظر ما بوده تا در یک فضای با نشاط نقش خود را در تولید ملی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه کارگران خوزستانی موفق شده‌اند در بخش‌های مختلف ملی افتخار آفرینی کنند، گفت: نیروی انسانی نقش مهمی در اقتصاد ایفا می‌کند و در جمهوری اسلامی نیز بارها امام خمینی(ره) در خصوص جایگاه مهم کارگران در جامعه تاکید کردند.

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران و اینکه باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند، اضافه کرد: هر روز، روز کارگران است و تنها در یک روز نباید به تکریم آن‌ها بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشنامه‌ای به شرکت‌ها و صنایع استان ارسال شد تا از نیروهای بومی و حتی با اولویت از پیمانکاران بومی استفاده کنند و خریدهای مورد نیاز خود را از استان تامین کنند.

خلیلیان همچنین بر راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال تاکید کرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از نخبگان جامعه کار و تولید استان در بخش‌های کارگران برتر ملی، منتخبین قرآنی و خانه‌های بهداشت کارگری برتر ملی توسط استاندار خوزستان تقدیر به عمل آمد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.