×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
شناسایی انبارهایی از کالاهای بدون استاندارد در اهواز

علی داودی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی مبنی بر مشاهده کالاهایی با نشان استاندارد جعلی و غیر استاندارد در انبارهایی در شهرستان اهواز و توزیع این کالاها، کارشناسان این اداره کل در راستای اجرای ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب برای انجام بازرسی به  محل‌های مذکور مراجعه کردند.

وی گفت:در این بازرسی‌ها که با دستور دادستان خوزستان و در یک عملیات گشت مشترک با ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی خوزستان انجام شد، کالاهایی از قبیل نمک خوراکی، لوازم بهداشتی و ساختمانی و… کشف و ضبط شد و پرونده متخلفان برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
داودی افزود: به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تمامی تولید کنندگان کالای مشمول استاندارد اجباری موظف به استقرار الزامات و ضوابط ایمنی، کیفی و حفظ سلامت عمومی در محصولات تولیدی و اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری آن فرآورده‌ها هستند.

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد:تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و همچنین به کار بردن این نشان بر روی کالا بدون اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد با استناد به بند ۶ ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و ماده ۵۲۵ قانون مجازات اسلامی ایران، جرم بوده و مجازات قانونی خود را دارد.
وی گفت: از مردم می‌خواهیم درصورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد، مراتب را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ و یا شماره تلفن‌های ۳۳۹۱۴۲۵۵ تا ۵۸ اطلاع رسانی کنند.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.