×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
آغاز تزریق دوز چهارم برای سالمندان بالای ۸۰ سال و کادر بهداشت و درمان خوزستان

دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز خدمات جامعه سلامت و سایر مراکز درمانی افزایش یافته البته این افزایش بیشتر ناشی از علائم تنفسی، آلرژی و تنگی نفس در پی آلودگی هوا بود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۹۲ نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس تست‌های انجام شده، ۶۴ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که نسبت به روز گذشته ۴۱ بیمار معادل ۴۰ درصد کمتر شده است. در این مدت پنج بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که نسبت به روز گذشته پنج نفر کمتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان مورد مرگی بر اثر ابتلا به کرونا نداشته‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۸ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که نسبت به روز قبل سه بیمار کمتر شده است. مجموع بهبودیافتگان در خوزستان نیز ۵۹۰ هزار و ۲۱ نفر و شاخص بهبهودی در استان خوزستان ۹۷.۵ درصد است.

علوی با اشاره به تزیق ۷ میلیون و ۲۱۵ هزار دوز واکسن در خوزستان بیان کرد: همچنان پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵.۴ درصد، نوبت دوم ۷۳.۵ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۳ درصد است.

وی در خصوص تزریق دوز چهارم واکسن کرونا گفت: دوز چهارم واکسن فعلا تنها برای افراد بالای ۸۰ سال که چهار ماه از نوبت سوم‌شان گذشته تزریق می‌شود. کادر بهداشت و درمان که در معرض خطر هستند نیز در صورت گذشت چهار تا شش ماه از تزریق دوز سوم واکسن شان، می‌توانند دوز چهارم را تزریق کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.