×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
انجام اولین عمل پیوند مغز استخوان کودکان به روش نیمه سازگار در خوزستان

دکتر آرش القاسی فوق تخصص خون و سرطان کودکان بیان کرد: این کودک مبتلا به لوکمی یکسال بعد از ختم درمان دچار عود بیماری شده بود و نیاز به پیوند سلول بنیادی داشت، اما فرد اهدا کننده مناسبی که تشابه ژنتیکی داشته باشد در خانواده و بستگان وی و افراد غریبه پیدا نشد.

وی افزود: با توجه به فوریت درمان، از روش نیمه سازگار (هاپلو) و با استفاده از سلول های بنیادی خواهر بیمار کار پیوند انجام شد.

این فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری و مراقبت شبانه روزی تیم درمانی مرکز پیوند بیمارستان شفا ، این پیوند موفق و کودک با حال عمومی خوب از بخش مرخص شد.

وی افزود: انجام پیوند مغز استخوان به روش هاپلو یا نیمه سازگار، به بیمارانی که در مسیر درمان  نیازمند پیوند هستند ولی فرد دهنده مشابه ژنتیکی اچ ال ای را پیدا نمی کنند، فرصت ادامه زندگی می دهد و نگرانی‌ پزشکان و خانواده بیماران برای فقدان اهدا کننده و از دست دادن زمان طلایی جهت درمان بیمار را کاهش خواهد داد.

گفتنی است این نوع پیوند دارای پیچیدگی‌های درمانی و آزمایشگاهی خاص  می باشد که با تلاش تیم درمانی مرکز پیوند بیمارستان شفا ، زیر ساخت های مورد نیاز در این مرکز فراهم شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.