×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
استاندار خوزستان: زوایای پنهان دفاع مقدس نمایان و برجسته شود

صادق خلیلیان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر را یک نقطه عطف دانست و گفت: پس از آن تاریخ، ورق جنگ برگشت و دنیا این موضوع را قبول کرد که ابتکار عمل در دست نظام جمهوری اسلامی ایران است؛در هشت سال دفاع مقدس ما با مردم عراق جنگ نداشتیم بلکه عنصری به نام صدام که مهره سرسپرده بیگانه بود، به کشور ما حمله کرد تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب بزند.

خلیلیان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، قدرت‌های جهانی حامی رژیم پهلوی به صدام کمک کردند که قصد آنها ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود، توضیح داد: در دفاع مقدس سربازانی وجود داشتند که از عراق به ایران پیوستند و بخش عمده‌ای از ملت عراق راضی به جنگ با کشور ایران نبودند، این افراد کسانی هستند که مقابل صدام و مهره‌های سرسپرده ارتش وابسته به آن مقاومت کرده و سرانجام صدام سرنگون شد.

استاندار خوزستان با اشاره به مقاوت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: دزفول شهرستانی بود که در دفاع مقدس مورد هجوم صدام و اصابت موشک‌هایی قرار گرفت که هر یک از آن موشک‌ها محله‌هایی را نابود می‌کرد، اما با این وجود مردم در مقابل دشمن همچنان مقاوت می‌کردند که جای تحسین دارد.

وی افزود: مقامت بی‌نظیر مردم آبادان باعث شد که ارتش عراق نتواند وارد شهر شود و در نهایت ارتش صدام شکست بخورد و از خاک ایران با سرافکندگی خارج شود.

خلیلیان یادآور شد: جای جای استان خوزستان از جمله دشت آزادگان، اندیمشک، هفت تپه، هویزه، شوش، کرخه، حمیدیه و … از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع شایانی کردند که جا دارد برای هر کدام از شهرها بزرگداشتی داشته باشیم؛زمانی قرار بود ارتش دشمن یک هفته‌ای به تهران برسد اما پشت دروازه های شهر اهواز متوقف شد از این رو لازم است این حماسه‌ها را  ارج نهیم.

در پایان این نشست با حضور استاندار خوزستان از پوستر  فراخوان چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و فیلمنامه رسام رونمایی شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.