×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اجرای طرح تحول اجتماع‌محور در محلات کم‌برخوردار خوزستان

مهران کریمیان در جلسه توجیهی طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار استان خوزستان اظهار کرد: این طرح در راستای فرمان موکد مقام معظم رهبری و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات محلات کم برخوردار و  توسعه همزمان محلات کشور، پیگیری و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی ۲۰۲۰ منطقه در کشور افزود: ۱۲۲ محله در استان خوزستان تعیین شده است و سهم بهزیستی در ۹ شهرستان شامل اهواز (سه محله)، آبادان (هشت محله)، باوی (یک محله)، کارون (یک محله)، ماهشهر (۱۰ محله)، خرمشهر (سه محله)، مسجدسلیمان (۳۳ محله)، اندیمشک (پنج محله) و دزفول (دو محله) و جمعا ۶۶ منطقه است.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: چهار دستگاه بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در اجرای این طرح نقش دارند.

وی افزود: عملیات توانمندسازی باید در تمامی حوزه‌های اجتماعی، خدماتی، شهری و فرهنگی و … اجرایی شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی خوزستان تاکید کرد: زدودن فقر و آسیب از محلات در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، فعال‌سازی و یا ارتقای ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه اقتصادی، اجتماعی و  فرهنگی محلات، حذف چهره‌های فاحش و متجاهر فقر و آسیب‌های اجتماعی از شهرها و محلات، هم‌افزایی و هدایت صحیح منابع، اعتبارات و ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی، نهادها و تشکل‌های مردمی و محلات و… برخی از اهداف این طرح است.

وی گفت: با توجه به وسعت طرح امیدواریم با تلاش و همت همکاران و تکیه بر نیروهای داوطلب همچون بسیج و گروه‌های جهادی و همچنین با برگزاری جلسه با معتمدین و افراد سرشناس محلات و شناسایی ظرفیت‌های ادارات و ارگان‌های مختلف نسبت به بهبود وضعیت محلات کم برخوردار اقدام کنیم به گونه‌ای که توسعه و تحول اجتماعی در تمامی ابعاد صورت پذیرد و هیچ فرد نیازمندی در محلات کم برخوردار، بلاتکلیف نباشد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.