×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
قوای سه گانه کشور برای تسهیل امور اقتصادی گام اساسی برداشته اند

آیین گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شامگاه چهارشنبه در اهواز برگزار شد.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه  در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه مشارکت فعالان اقتصادی در امر آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد اقدامی است که همواره باید ادامه داشته باشد گفت: اینکه بخش

خصوصی در این رابطه مسئولیت پذیر است نشان از مسئولیت پذیری فعالان اقتصادی در مقابل قشر آسیب پذیر جامعه دارد.

سید کریم حسینی با اشاره به اینکه شرایط تحریم و گرانی‌ها باعث بروز چالش‌هایی برای فعالیت سرمایه‌گذاران شده است گفت: با این وجود قوای سه گانه کشور برای تسهیل امور اقتصادی بخش خصوصی گام های اساسی

برداشته اند.

وی ادامه‌داد: از جمله این موارد را می‌توان به قانون بهبود فضای کسب و کار، تسهیل صدور مجوزها و رونق تولید دانست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: تصویب قوانین حمایتی از بخش خصوصی با هدف ایمن سازی مسیر برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری بیش از پیش در کشور ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حضور پر رنگ فعالان اقتصادی در آزادی زندانیان غیرعمد

شهلا عموری نیز در این مراسم اظهارداشت: فعالان اقتصادی استان خوزستان تاکنون به‌صورت مجزا در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با ستاد دیه استان همکاری های متعددی داشته‌اند.

وی بیان‌داشت: به‌منظور تاثیرگذاری هرچه بیشتر در جمع‌آوری کمک‌های نقدی ویژه آزادی این قشر از زندانیان، برای اولین بار این آیین در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه در این امر خداپسندانه بازرگانان و صاحبان واحدهای مختلف تولیدی عضو، مشارکت دارند ادامه‌داد: توانمندسازی زندانیان جرائم غیرعمد از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی باید به عنوان یک

اولویت از سوی متولیان مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان خاطرنشان‌کرد: در این زمینه از ستاد دیه درخواست می شود تا زمینه ایجاد توانمندی های لازم برای مشارکت زندانیان در پرداخت بدهی‌ها نیز فراهم شود.

فعالان اقتصادی آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را فرهنگسازی کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این آیین ایجاد همدلی و همکاری برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که فاقد توان لازم برای پرداخت هزینه بدهی‌های خود هستند را ضروری عنوان‌کرد و گفت: جامعه امروز به چنین حرکات و اقداماتی برای تقویت روحیه انسان دوستی بیش از پیش نیازمند است.

آقارضا فتوحی افزود: رفع مشکلات یک نعمت است که خداوند آن را نصیب هرفردی نمی کند و باید قدردان چنین فرصتی باشیم که از سوی خدا به بندگان خاص عطا شده است.

وی افزود: از جامعه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان خواسته می شود که بیش از پیش، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را فرهنگسازی کنند.

برابر با اعلام اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خوزستان گفت؛ ۳۰۰ نفر به علت جرائم غیرعمد در زندان‌های استان خوزستان حبس و تحمل کیفر می‌کنند.

برای آزادسازی این زندانیان حدود چهار هزار میلیارد ریال نیاز است.  سال گذشته، به واسطه تلاش خیرین با محوریت ستاد دیه استان، ۳۷۷ نفر از زندانیان جرایم غیرنقدی در خوزستان از زندان آزاد شدند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.