×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
شرکت‌ها و کارخانجات ملزم به حرکت به سمت دانش بنیان هستند

صادق خلیلیان در نشست با مدیران شرکت‌های فناور، دانش بنیان و پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید پیش قراول تحقق شعار سال باشند و ضروری است مشکلات این شرکت‌ها با هم‌افزایی حل شود.

وی افزود: سال جاری شورای فناوری و نوآورانه استان تشکیل شد که شرکت‌های دانش‌بنیان نیز عضو آن هستند و می‌توان از ظرفیت‌ آن‌ها برای توسعه استان استفاده کرد. همچنین بخشنامه‌ای به همه شرکت و موسسات صنعتی داده شد تا از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند.

خلیلیان با بیان اینکه شرکت‌ها و کارخانجات را ملزم کردیم که به سمت ایده‌های فناورانه و نو بر پایه دانش حرکت کنند، گفت: باید تولیدات خود را بر پایه دانش‌های نوین بنیان‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌توان شرکتی داشت که با تکنولوژی‌های قدیمی و گذشته فعالیت کند چرا که سرمایه و انرژی را هدر داده، خروجی مناسبی نداشته و اشتغالزا نیست.

استاندار خوزستان بیان کرد: در چهارچوب تحقق شعار سال نه تنها از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم بلکه از کلیه شرکت، موسسات و کارخانجات درخواست داریم که تولیدات خود را بر پایه آخرین فناوری‌ها که خوشبختانه در کشور قابل دسترس است سوق دهند تا از این مسیر اشتغالزایی نیز شود.

وی اضافه کرد: ۵۰۰ شرکت نیمه فعال و غیرفعال در استان داریم که می‌توانیم این شرکت‌ها را بر پایه شعار سال و دانش‌بنیان فعال کنیم که اشتغال خوبی در استان ایجاد کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هیچ بن‌بستی در حل مشکلات استان وجود ندارد و توسعه استان بخشی از توسعه کشور است، گفت: ملاک ارزیابی مدیران‌کل میزان تحقق شعار سال بوده که یک مسیر برای پیشرفت کشور و استان است.

در حال حاصر در حدود ۹۰ شرکت دانش بنیان در استان خوزستان در حال فعالیت هستند و ۲۰۰ شرکت دیگر در مراحل دانش بنیان شدن هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.