×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اطلاع رسانی معکوس در ورزش خوزستان

روابط عمومی، به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن،پلی که با ارائه صحیح آمار و اطلاعات می تواند تصویر مناسبی از آن به نمایش می گذارد.

یکی از ادارات و ارگان های که روابط عمومی در آن نقش حیاتی دارد،اداره کل ورزش و جوانان است،اداری که خود و هئیت های ورزشی تحت نظرش ارتباط مستقیم با جوانان جامعه دارد.

ارائه روشن، سریع و صحیح موفقیت ورزشکاران می تواند در گسترش نشاط در جامعه نقش مهم ایفاء کند.

قراردادن اطلاعات و خبر در اختیار رسانه ها یکی از وظایف روابط عمومی ها است،تا رسانه ها آنها را در جامعه انعکاس دهند.

متاسفانه یکی از نقاط ضعف اداره کل ورزش و جوانان استان و هئیت های ورزشی خوزستان در گذشته نبود اطلاع رسانی درست بود.

درغیاب یک روابط عمومی توانمند در اداره کل و هئیت ها، روسای هئیت های ورزشی نیز خود وظایف روابط عمومی را انجام می دادند.

نداشتن توانایی لازم در امر اطلاع رسانی باعث ارائه تصویر کوچک و ناقص از موفقیت هئیت هامی شد. روسای هیئت های برای پوشش ضعف خود در ارائه اطلاع رسانی سعی کردن با فعال کردن پایگاههای خبری آن را برطرف کنند.

اما نداشتن تخصص باعث شد مشکلات در این بخش باقی ماند.
پس از تحولات در مدیریت ورزش انتظار می رفت ضعف اطلاع رسانی نیز برطرف شود اما حتی با تغییر در روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان،همچنان این مشکل باقی مانده است و ما شاهد انجام رویدادهای مهم در سکوت خبری هستیم.

براستی فقط اعلام برگزاری جلسه ها بدون اشاره به مفاد مطرح شده و تصمیمات اخذ شده برای رشد و ارتقاء ورزش می توان به عنوان اطلاع رسانی یاد کرد.

پس از ۵ سال نشست مسئول ارشد ورزش استان با نایب روسای بانوان هیئت های ورزشی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

نشستی که اطلاع رسانی و ارائه مشکلات بانوان کمک بیشتری برای حل آنها به وجود می آمد.

خبر رسانی در خصوص بازگشت دختران قهرمان هندبال خوزستان از مسابقات آسیا تنها با انتشار یک عکس صورت گرفت.با توجه به اینکه ملی پوشان هندبال استان در شهرستان بهبهان زندگی می کنند، حضور در اهواز بهترین شرایط برای انجام گفتگو رسانه ها با آنها بود اما استقبال تنها با حضور خانواده ها صورت گرفت و خبری از دعوت خبرنگاران نبود.

متاسفانه اطلاع رسانی در ورزش استان به صورت معکوس صورت می گیرد،در حالی که خبرها باید توسط روابط عمومی ها در اختیار رسانه ها قرار گیرد اما درمیان تعجب همگان خبر رویداد ورزشی ابتدا در خبرگزارها منتشر می شود و سپس در خروجی مجاری خبری اداره کل ورزش و هیئت ها قرار می گیرد.

در حقیقت روابط عمومی خود باید خبر را در کوتاه ترین زمان در اختیار رسانه ها قرار دهند.

نفراتی که مسئولیت روابط عمومی بعضی از هیئت ها را برعهده دارند،شناختی از وظایف این بخش را ندارند و حتی نمی توانند کوچکترین همکاری را با رسانه ها داشته باشند.

نشست خبری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان با خبرنگاران که در مدیریت گذشته به فراموشی سپرده شده بود،می توانند استارت تغییرات در چگونگی اطلاع رسانی در ورزش باشد.حمید بنی تمیم اگر می خواهد افتخارات ورزش انعکاس بهتری در رسانه ها داشته باشد،روسای هیئت های ورزشی مکلف به فعالیت حقیقی در بخش روابط عمومی و استفاده از نیروهای متخصص در این حوزه کند.

متاسفانه هیئت های ورزشی بسیار کمی به صورت حرفه ای در بخش روابط عمومی فعال هستند و بخش بزرگی از هیئت ها کوچکترین ارتباطی با رسانه ها ندارند.

دوری از حاشیه و انجام ندادن مصاحبه با رسانه ها به هر بهانه ای از خصوصیات خوب سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان است اما فاصله گرفتن از رسانه ها باعث خواهد شد عملکرد حمید بنی تمیم به خوبی به نمایش گذاشته نشود و عملکرد وی ضعیف شمرده شود.پس چه خوب است مرد شماره یک ورزش ارتباط منظم تری با رسانه ها داشته باشد و با شنیدن انتقادات آنها در بخش رسانه فعال تر باشد.

محمد ملازاده

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.