×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
شناسایی ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی در خوزستان

دکتر سیدمحمد علوی جمعه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته  سه هزار و ۱۱۱ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان های استان داشتیم که از این تعداد ۶۸۲ نفر مشکوک به بیماری کرونا بودند.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند که این تعداد نسبت به روز قبل از آن ۲ نفر بیشتر شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: خوشبختانه بیماری وضعیت پایدار و رو به کاهش خود را حفظ کرده به گونه ای که از هر ۱۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان ها، سه مورد بیمار کرونایی هستند.

وی ادامه داد: از هر ۱۰ بیمار کرونایی فقط یک نفر نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می کند و ۹ نفر دیگر یا بدون علامت بوده و یا به صورت خفیف هستند.

علوی گفت: آمار افراد واکسن زده در استان اگرچه در حد قابل قبولی است اما از میانگین کشوری پایین تر است. در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان یک دُز، ۷۳ درصد ۲ نوبت و ۳۳ درصد سه نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: در هفته گذشته موارد بیماری در استان نسبت به هفته قبل از آن ۲۸.۵ درصد کاهش داشته همچنین موارد بستری ۲۷.۵ و موارد فوت ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: بنابراین سیر بیمار رو به پایین بوده و اگر سوش جدیدی ایجاد نشود امیدواریم بیماری را در هفته های آینده پشت سر بگذاریم.

در حال حاضر بیش از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.