×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اهواز نیازمند راه اندازی بازارچه های عرضه میوه و تره بار است

سعید حسینی نژاد در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: متاسفانه بر خلاف سایر کلان شهرهای کشور در اهواز بازار روز وجود ندارد تا مردم میوه و تره بار با قیمت مناسب تهیه کنند، تفاوت قیمت میوه و تره بار بین بازار و میدان بسیار زیاد است.

وی با اشاره به روند بسیار خوب تولید مرغ در ماه های اخیر در استان افزود: با وجود تولید بسیار مناسب مرغ در استان اما همچنان روند عرضه مرغ بسیار ضعیف است.

حسینی نژاد با بیان اینکه باید کار کارشناسی برای علت یابی عدم عرضه مناسب مرغ در استان انجام شود بیان کرد: باید گزارشی از مرغداری ها تهیه شود که چرا با وجود افزایش جوجه ریزی همچنان با کمبود مرغ در استان مواجه هستیم.

مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: به عنوان مثال در بهمن ماه پارسال  ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام گرفت که با وجود تولید مازاد نیاز استان همچنان با کمبود مرغ در استان مواجه بودیم و از سایر استان ها مرغ وارد خوزستان شد، باید مشخص شود این میزان مرغ تولید شده به کجا رفته است.

در ادامه این نشست یک فعال اقتصادی در بخش میوه و تره بار در خوزستان بیان کرد: این آمادگی را دارم که برای راه اندازی بازارچه های روز عرضه میوه و تره بار در اهواز سرمایه گذاری کنم.

منوچهر جعفری بیان کرد: برای ایجاد این بازارچه ها نیاز است که شهرداری زمین مورد نیاز را تامین کند، با راه اندازی این بازارچه ها از فروش میوه در کنار خیابان ها جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی این بازارچه ها نیاز به همکاری تمامی دستگاه های مرتبط است اظهار داشت: من به عنوان یک فعال اقتصادی در این بخش مناطقی را در اهواز برای راه اندازی بازارچه های روز در نظر گرفته ام که این آمادگی را دارم این تحقیقات را در اختیار شهرداری و استانداری قرار دهم.

نماینده سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری اهواز در این نشست افزود: شهرداری اهواز در نظر دارد امسال ۲ بازارچه عرضه میوه و تره بار را در اهواز در شرق و غرب این شهر ایجاد کند.

علی دغاغله با بیان اینکه راه اندازی این ۲ بازارچه ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد افزود: هنوز مناطق این بازارچه ها مشخص نیست و اداره راه و شهرسازی باید در این بخش همکاری کند.

وی افزود: در اهواز ۲۵ بازارچه وجود دارد که به صورت مختلط فعال هستند اما این بازارچه تنها برای عرضه میوه اختصاص داده شده است، بخش خصوصی می تواند درخواست دریافت مجوز راه اندازی این بازارچه ها را از شهرداری انجام دهد.

اهواز متاسفانه بر خلاف سایر کلان شهرهای کشور فاقد بازار روز و بازارچه های عرضه میوه و تره بار است، در چند سال اخیر شهرداری اهواز قول راه اندازی این بازارچه ها را داده است اما تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است.

در چند روز اخیر قیمت میوه و تره بار در اهواز تا سه برابر افزایش داشته است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.