×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خط خروجی تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز اواسط اردیبهشت تکمیل می شود

محمدرضا کرمی نژاد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه شرق اهواز به همراه مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصفیه خانه شرق اهواز با ظرفیت ۱۱۲ هزار مترمکعب توان پوشش جمعیتی بالغ بر ۵۲۰ هزار نفر را دارد.

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه هم اکنون توان جمع آوری ۷۰ هزار مترمکعب فاضلاب را دارد، افزود: تنها مانع باقی مانده برای بهره برداری از این تصفیه خانه خط انتقال آن است که بر اساس اعلام پیمانکار طرح این خط تا ۲ هفته دیگر تکمیل می شود.

کرمی نژاد ادامه داد: تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه با اتمام این خط آغاز می شود و برنامه ریزی برای فروش آب خروجی این تصفیه خانه به صنایع در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان افزود: با نهایی شدن اجرای خطوط تونلی در عمق ۱۵ متری، از ورود فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری و این فاضلاب ها به سمت تصفیه خانه هدایت می شود.

مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان در این بازدید با اشاره به بازدیدهای قبلی خود از مراحل مختلف اجرای تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز گفت: سرعت احداث تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز نسبت به گذشته قابل قبول است.

مهدی غفاری افزود: با راه اندازی خطوط باقی مانده این طرح تا ۲ هفته آینده بر اساس اعلام پیمانکار، پس از سال های متمادی بخش مهمی از مشکل فاضلاب اهواز مرتفع می شود.

وی فاضلاب را درد مزمن و قدیمی اهواز دانست و افزود: شرق اهواز از نظر جمعیتی دارای تراکم بیشتری نسبت به غرب این شهر است که این موجب شده با بهره برداری از این تصفیه خانه بخش زیادی از مشکل فاضلاب شهروندان اهواز حل می شود.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو شود.

به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور سال گذشته رییس جمهور در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی، و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه‌ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام‌ صورت گرفته را پیگیری، و دستور لازم را برای حل موانع می‌دهد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز شتاب گرفته است.

 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.